HELP overal eczeem

Hoi allemaal,

Sinds 5 weken ongeveer heeft ons kindje (7 maanden) hele erg eczeem. Op haar gezicht, handen, nek, hals, benen. Het kriebelt enorm. Ik ben al naar de huisarts geweest. Hier heb ik een zalf met vaseline gekregen maar het lijkt niets te doen.

Weet iemand nog iets dat het kan verlichten? En vanaf welke leeftijd ging de eczeem bij jullie weg?
 
O wat vervelend! Ikzelf heb dit ook op deze jonge leeftijd gehad en eerlijk gezegd is het nooit meer over gegaan. Wel betere en slechtere periodes, maar ben er nooit overheen gegroeid.
Ik zou persoonlijk teruggaan naar de huisarts en vertellen dat de zalf niet werkt. Waarschijnlijk heeft ze hormoonzalf nodig. Iets wat de huisarts niet direct als 1e oplossing voorschrijft, maar je dochter misschien wel nodig heeft. Heel veel succes en hopelijk vinden jullie snel iets wat het allemaal verlicht... 
 
Hey wat vervelend! Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Dan zou je wat afgekolfde melk in het badwater van je kindje kunnen doen, helpt heel goed! succes!
 
[quote quote=10520483]Hey wat vervelend! Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Dan zou je wat afgekolfde melk in het badwater van je kindje kunnen doen, helpt heel goed! succes![/quote]Dank je wel! Ga ik meteen doen?
 
[quote quote=10520482]O wat vervelend! Ikzelf heb dit ook op deze jonge leeftijd gehad en eerlijk gezegd is het nooit meer over gegaan. Wel betere en slechtere periodes, maar ben er nooit overheen gegroeid.
Ik zou persoonlijk teruggaan naar de huisarts en vertellen dat de zalf niet werkt. Waarschijnlijk heeft ze hormoonzalf nodig. Iets wat de huisarts niet direct als 1e oplossing voorschrijft, maar je dochter misschien wel nodig heeft. Heel veel succes en hopelijk vinden jullie snel iets wat het allemaal verlicht... [/quote]Oh nee! Oh ik hoop zo voor haar dat het over gaat...
 
Ik zou ook teruggaan naar de huisarts. Zoontje heeft ook (heftige) eczeem sinds zijn eerste jaar. Tijdje hormoonzalf van de huisarts gebruikt en uiteindelijk verwijzing naar de dermatoloog gekregen. Inmiddels 1,5 jaar en verschillende zalven verder. Het is nu onder controle, maar niet weg. 
 
Terug
Bovenaan