Help! Overdag (niet) slapen

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Aron
slaapt snachts redelIjk door. Maar overdag slapen is echt drama. Hij valt af en toe voor max 15min in slaap. Valt de speen weer uit en is ie weer wakker. Soms laat ik m even huilen maar ik hou dat niet lang vol. Hij valt dan ook niet snel in slaap. Meestal loop ik maar heen en weer voor de speen. Als de speen er weer goed inzit vallen meestal z'n oogjes weer dicht. Maarja na een tijdje weer klaarwakker.
Wat kan ik nog doen? Ik baker hem in. Ik leg hem alleen in bed bij tekenen van moeheid. Verder weet ik t niet.

ken het helemaal Rivano is de laatste 2 weken ook van de hazenslaapjes overdag,eerst sliept ie erg goed dus erg verwend ook wel,toch doet ie sinds 2 dagen overdag weer 1 lange slaap van ongeveer 3 uurtjes gelukkig,verder hazenslaapjes
ik weet ook niet wat het is,ze slapen natuurlijk ook minder naarmate ze ouder worden,en een sprongetje kan ook best even duren(wel 1,5 tot 2 weken)dus misschien is dat het??
gelukkig slaapt ie snachts goed,Rivano komt soms nog wel 2x pfff

liefs jootje

Hmzz lijkt me erg lastig...Meisje bij mij op de gym heeft het zelfde. Haar kindje van drie maanden sliep overdag gewoon niet meer. Ik weet eigenlijk ook niet goed wat je hier aan kunt doen. Merk dat met zulke dingen je altijd enorm kunt gaan twijfelen; moet hij niet slapen, raakt hij zo overprikkeld, etc. Ik zou er gewoon wat mee gaan spelen als ik jou was. Als hij echt niet slaapt en gaat huilen hem er even uit halen en daarna nog eens proberen?
Ravi doet overdag ook niet meer zijn 3 uren slaap pakken. Meestal een uurtje, 1,5 en dan wil hij er uit. Soms slaapt hij dan wel weer door dus het is compleet onverwachts wat hij doet.
Succes!
Liefs

Demy slaapt overdag ook niet zoveel. Na de eerste fles leg ik haar terug en slaapt ze. Na de fles van 11u gaat ze om ongeveer half 1 weer naar bed en slaapt ze tot 15u en dan is het gebeurt. Dan is ze wakker tot de laatste voeding. Ze ligt dan in de box of de wipstoel en vermaakt zich prima. Doet tussendoor een paar keer een hazenslaapje en dat is t. En als ik haar wel in bed leg dan schreeuwt ze na de laatste voeding moord en brand want dan heeft ze geen slaap. Dan heb ik haar liever overdag wat meer wakker en dan kan ze na de laatste fles lekker gaan slapen en meestal moet ik haar smorgens wakker maken. Het komt vanzelf goed, zometeen komt er een ander ritme in dan past zich dat vanzelf aan. En de een heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan de ander.

xx

hier hetzelfde, overdag nauwelijks slapen. rond 18 uur gaat hij te bed en dan slaapt hij, moeten hem wakker maken voor de laatste fles en slaapt daarna door.

x

kan van alles zijn, maar je kan ook van alles proberen

wel 2 weken proberen zodat je consequent bent en je kleine er aan kan wennen! dat is belangrijk.

in je armen in slaap laten vallen, zit je wel ene tijdje maar hij slaapt en dat is goed

een schommelstoeltje, evt op batterijen

een wippertje

wandelen op vooral oneffen terrein werkt vaak ook, ik was met mara zo blij dat het goed sneeuwde, sliep ze zo van

autoritjes, lekker in slaap vallen in de auto, en jij kan mooi bij een vriendin of familie langs

iemand erbij halen die je helpt met het laten huilen, sommigen huilen echt bijna 20min voor ze slapen. en samen kan je dat beter aan dan jij alleen. zij kan jou rustig houden en voorkomen dat je snel naar hem toerent

of als dat nog te moeilijk is iemand in huis zetten als de kleine moet slapen en jij gaat boodschappen doen, zo hoef jij het gehuil niet te horen en kan hij leren zelf in slaap vallen

succes, ik merk dat het bi jonze 2e een stuk makkelijker is hoor

Hoi meis,

dit heb ik met Emi ook gehad echte hazeslaapjes.
Maar ik heb haar nu continue in bed liggen en heb het er ook moeilijk mee omdat ze soms wel een uur ligt te klagen voor ze de slaap kan krijgen. Pas als ze echt door huilt haal ik haar uit bed. Het is de slaap zoeken wat ze doet en dit huiltje kan ik goed horen. Ze huilt 2 keer dan is het even stil. begint na een tijdje weer en dit kan goed eventjes duren. Vandaag ging het eigenlijk super goed. Ze heeft nog geen 5 minuten gehuild en viel als een blok inslaap. Moet wel eerlijk zeggen dat mijn moeder me hierbij gesteund heeft. In het begin liep ik erheen om de speen te geven en nu vraagt ze er nog niet meer om. Ze heeft der vingers gevonden en dit scheelt echt een hoop. Bij ons is het juist de laatste fles die problemen geeft. Ze krijgt om 19.00 uur een fles en daarna valt ze als een blok in slaap. Ik moet haar wakker maken rond 23.00 uur anders komt ze om 2.00 en dan krijst ze tot 7.00. Ach ook dit verandert weer dus maak er me niet druk over. Succes meis het is niet makkelijk

Terug
Bovenaan