Help.....overdag zo weinig maar 's avonds elk uur BV

Hoi meiden,

Onze  Thomas is nu vier weken en 5 dagen maar de BV gaat toch echt niet zoals ik gehoopt had. 's Avonds komt hij elk uur!!! Dat is toch niet normaal? Ik heb zeker wel genoeg melk maar hij stopt al heel snel met drinken en dan krijg ik hem echt niet meer aangelegd wat ik ook doe maar na een uur komt hij weer. Wij proberen het wel eens uit te stellen om mij wat rust te geven maar dan moeten we hem echt blijven wiegen en zijn speen in de mond te houden.

Ook overdag gaat het niet lekker. Vanochtend om 8 uur dronk hij maar 5 minuten. Tijdens het drinken huilt hij van de krampjes en moet ik hem wel  troosten  en als hij stil is probeer ik  hem weer aan te leggen maar dan wilt hij het niet meer.  Ik heb  het  drie kwartier geprobeerd  en heb  hem uiteindelijk maar in de wieg gelegd. Na een aantal  uur kwam hij weer maar dronk hij maar weer 7 minuten en weer die krampjes en weer niet nog een keer willen drinken. Nu slaapt hij maar nu heeft hij sinds 8 uur nog maar 12 minuten gedronken totaal. Ik heb het idee dat hij overdag te weinig binnen krijgt en het 's avonds gaat inhalen.  Ik ben er zo onzeker onder! Thomas is wel een flnke jongen want met de geboorte was hij haast tien pond en 58 cm lang!!! Dus dan zou je zeggen dat hij veel nodig heeft maar toch niet alleen 's avonds???  Op het consultatiebureau blijven ze maar zeggen dat het na zes weken beter  zal gaan. Maar is dat wel zo?

Ik hoop echt van jullie te horen dat jullie dit ook meegemaakt hebben en wat jullie eraan gedaan hebben.

groetjes, Karin
 
Hoi,

Kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl

Daar kun je tips krijgen en ervaringen delen met andere borstvoedende moeders.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Hoi
Ik heb dat ook gehad met mijn dochter. Ze wilde niet goed inslapen na het drinken, ze was  huilerig en had krampjes.
Ik  merkte dat ze niet genoeg had gehad, al liet ze vanzelf weer los.Kramp (dacht ik)  kwam door lucht in haar buikje dat dwars zat.
Ik heb eens goed in mijn bv-boek gelezen bij al die symptonen en ik heb precies gedaan wat ze aanbevolen.
......het werkt gelukkig bij haar!!
Je moet eerst goed zorgen dat je baby wakker is.
Dan aanleggen, zo lang als hij drinkt.
 Zo gauw hij weer loslaat, proberen aan te leggen, als hij niet wil, laat hem dan boeren.
Hoeft er niet geboerd te worden?
Ga dan verschonen en probeer daarna weer te boeren.
Daarna wil hij waarschijnlijk weer verder drinken!!
Mijin dochter gelukkig wel.
Ik zorg nu dat ze in totaal minstens 10 minuten heeft gedronken. Ik voel ook of mijn borst goed leeg is, dan weet ik dat ze de vette achtermelk heeft gehad.Ze drinkt vanaf de kraamweek trouwens altijd maar een borst.
Nu slaapt ze overdag veel langer en valt ook snel in slaap.
Mijn dochter was met de geboorte 8,5 pond. Ze is bijna 6 weken en groeit gemiddeld 400 gram per week!!!!!!!!
Ik hoop dat zoiets ook werkt bij jouw baby, in ieder geval veel succes!!!
Groetjes, Mar
 
Hoi Karin,

Wat naar dat het voeden niet zo lekker gaat. Er kunnen meerdere oorzaken zijn, maar om daar achter te komen is eigenlijk meer achtergrondinformatie nodig. De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk is zowel overdag als 's avonds bereikbaar via telefoonnummer 0343-576626. Je kunt, door de eerste twee cijfers van je postcode in te toetsen, telefoonnummers krijgen van meerdere contactpersonen bij jou in de buurt, met wie je dan weer contact kunt opnemen. Een contactpersoon van de VBN heeft naast haar eigen borstvoedingservaring een opleiding gevolgd via haar organisatie en geeft wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Zij zal je graag te woord staan en samen met jou op zoek gaan naar eventuele oorzaken. Afhankelijk van de oorzaken zal een contactpersoon informatie aandragen, waarmee jij  problemen zou kunnen oplossen.  Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen, en er zijn ook geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Schroom niet, je kunt altijd bellen; we zijn ervoor!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Hoi Karin,

Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

's Avonds zo vaak willen drinken is niet vreemd hoor. Dat doen zo veel kindjes dat er zelfs een naam voor is: 'clusteren'.

Over dat lastige drinken: laat je kindje goed boeren tussentijds en na de voeding. Kijk ook eens of de melk niet te hard toeschiet. En zoals Yvonne ook al schreef: bel eens één van de vrijwilligers van VBN of LLL. Die kunnen je vast goed helpen.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan