Help! Overgang nieuwe voeding..

<p>Hoi!</p><p>Wij zijn sinds gister middag over gegaan op een nieuwe voeding. Wij hadden Enfamil normaal en de AR variant i.v.m. regelmatig wat spugen. Onze zoon huilde alleen de laatste tijd elke keer na zijn flesje. Hij werd helemaal hysterisch en ging overstrekken etc. Hij is 8 weekjes en krijgt 5x 160/170. Hij dronk wel altijd netjes zijn flesje leeg. Gister gaf cb aan dat het toch wel een idee is om een andere voeding proberen, aangezien zo hysterisch na een flesje zijn, niet heel normaal is. Over de gehele dag was hij lichamelijk ook onrustig (lopen sinds vorige week bij de fysio voor hem en dit word al iets beter!)</p><p> </p><p>Maar nu mijn vraag: ik weet dat baby's krampen kunnen krijgen met verandering van voeding en daar heeft ons zoontje nu ook wel een beetje last van. Hoe lang houd dit aan? Ik weet dat je het 2 weken de tijd moet geven, maar wil graag weten hoe lang hij ongeveer die krampjes kan hebben. Daarbij gaf ik net zijn flesje en die dronk hij netjes leeg. Helaas zat hij net 2 min goed recht op en spuugde hij heel zijn flesje uit. Echt alles zat onder, heel sneu. Hij was vanmorgen heel onrustig ivm krampen en deed hem echt pijn, maar nu na al het spuug ligt hij lekker te lachen. Is het normaal dat een baby zijn hele fles terug geeft bij het veranderen van voeding? Kan dat voorkomen? Het is 1x voorgekomen rond 10.30 vandaag. </p><p>Wij gaan natuurlijk niet al veranderen van voeding, gaan dit eerst de tijd geven, maar het maakt mij wel heel onzeker en ben bang dat hij dit dan nu elke keer doet..</p><p>Ben benieuwd of jullie dit ook hebben meegemaakt o.i.d. !</p>
 
Soms moeten babies wennen aan nieuwe voeding. Dan kun je beter langzaam over stappen. Begin met 2 schepjes van je nieuwe en de rest oud. Iedere dag of 2 dagen kun je een extra schepje van je nieuwe voeding als vervanging toevoegen. Als het dan blijft zou ik naar de dokter gaan, want het is natuurlijk niet normaal. Misschien is hij wel allergisch voor koemelk of lactose.

Mijn man had een keer hero comfort plus gekocht per ongeluk. Ik vond die helemaal niet fijn voor de kleine. Hij kreeg er behoorlijk last van en kon niet goed boeren. Toen overgestapt naar Nutrilon standaard. Hij heeft wel wat gespuugd toen, maar kon normaal boeren. Misschien is dat ook het probleem bij jou kleintje.
 
Terug
Bovenaan