help! Ovulatiepijn of toch misschien zwanger???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Suzanne, ben 26 jaar oud en heb een zoontje (net 2) en een dochtertje (10 maanden). En nu zijn we dus bezig  voor ons derde kindje. En ook al heb ik dan al twee kindjes, het blijft toch allemaal spannend en ik heb toch weer vragen en onzekerheden.   Erg leuk trouwens, zo'n forum waar iedereen zo enthousiast reageert!
Begin van de week had ik een paar dagen een kramperig gevoel in mijn onderbuik, echt niet fijn. Nu las ik in een ander onderwerp net dat dit ovulatiepijn kan zijn. Ik heb alleen echt nog nooit last gehad van ovulatiepijn, kun je dit zomaar opeens krijgen? Of betekent dat kramperige gevoel  misschien wat anders??? De kramp is inmiddels weg, de lamlendigheid, de misselijkheid, de hoofdpijn  en de enorme vermoeidheid zijn gebleven.
De huisarts zei trouwens dat het van alles kon zijn (daar heb ik wat aan). Het kan een innesteling zijn (wist niet dat je dat ook al kon voelen) of mijn ongesteldheid komt er aan (heb ik nog nooit van te voren last van gehad). Ben trouwens onwijs onregelmatig ongesteld, voor het 'gericht' klussen is dat niet bepaald handig!
Wie herkent dit of weet wat dit kan zijn??

Groetjes
Suzanne

Hoi,

Allereerst welkom op dit forum! Leuk dat jullie voor een derde gaan.
Even over je vraag. Ja, je kan je eisprong voelen. En ja, dat kan nieuw zijn. Ik heb het bij de eerste ook niet gehad. Nu wel, en na mijn mk (+curetage) is het nog iets heftiger geworden. Ben zelfs bij de HA geweest. Hij vroeg ook of het mijn darmen niet waren. Maar het is net of ik 2 keer per maand ongi ben, en tijdens mijn eisprongperiode. Dus ik weet zeker dat dit mijn darmen niet zijn. Zou raar zijn als ze iedere maand rond dezelfde tijd zo achterlijk doen. Er zijn ook mensen die hun innesteling voelen, of een innestelingsbloeding hebben. Daar heb ik geen ervaring mee.

Wat vervelend dat je een onregelmatige cyclus hebt. Hoe los je dat op? Temperaturen, ovulatietesten? Of gewoon op de goede gok? Het is immers al 2 keer gelukt, dus ik denk dat dat wel goed komt!

Groetjes, Kat. (31 jaar en bezig voor de tweede. Heb een zoon van 2 jaar)

Terug
Bovenaan