<p>Hulp en tips gevraagd!</p><p>Onze zoon van bijna 3 jaar lijkt in een fase te zitten waarbij het middagslaapje net wel of net niet nodig is. </p><p>Sowieso zegt hij steevast dat hij niet wil slapen. Hij is echter overdag heel actief, kan net moeite stilzitten. 's morgens is hij altijd vroeg wakker ( altijd al geweest) tussen 5.30u en 6.30u. </p><p>Als ik zelf thuis in bed leg, blijft hij klieren ( in bed, uit bed, springen, tegen het bed aan schoppen, luid zingen enz enz). Negeren vind ik heel moeilijk omdat ik alles wat hij doet kan horen ( door 't plafond heen), boos worden en straf gevrn boeit 'm op dat moment niet ( pas later: bijv. Geen tv omdat je niet get gaan slapen, valt dat kwartje. Dat helpt niet voor de volgende dag.. Dan is hij dat al lang weer vergeten. </p><p>Het probleem is, dat als hij niet slaapt 's middags, hij 's nachts heel onrustig is èn slaapt en die ochtend daarop nóg vroeger wakker is ( soms wel 5.00u).</p><p>Hij is niet het type kind dat je in bed neemt op zo'n moment. Dat resulteert in klieren.</p><p>Tips iemand???</p>