HELP Peuterpuberteit ?

Mijn zoontje is nu 18 maanden. De afgelopen week is hij niet te genieten. Hij heeft gifbuien onvoorstelbaar. Als iets niet gaat zoals hij dat wil gaat hij krijsen en schreeuwen. Ik word er af en toe helemaal gek van.
Is dit de peuterpuberteit?
Ik negeer hem , zet hem op zijn kamer en ga zo maar door. Maar niets lijkt te helpen.
HELP ! Heeft iemand tips.
Al vast bedankt
 
Hoi Joni,

Ik denk dat het idd peuterpubertijd is. Ik heb een zoontje van 21 maand en die heeft ook zo af en toe  driftbuien, meestal laat ik hem even kalm worden dan gaat het wel. Maar gister was ie zo driftig dat ik hem op een gegeven moment op de gang heb gezet. (Hij zat overal aan wat niet mag en dat weet ie want hij keek eerst mij aan)toen dat niet meer hielp heb ik hem om 16.45 op bed gelegd en geloof het of niet hij heeft tot vanochtend 7,15 geslapen zonder te eten.

3 weken geleden was ie ook zo kwaad toe heb hij zelfs behang van de muur getrokken, eerst beneden gezet toen ik heb hem toen een tijdje genegeerd. en daarna gezegd dat het niet mocht wat ie deed. ik heb toch het idee dat ie wel weet dat ie wat fout heb gedaan.  

Voor de rest is hij bijna altijd lief en speelt hij lekker, ik denk maar hoort erbij is weer een periode

Groetjes Sandra mama van niels    
 
Tjonge wat doet het forum moeilijk vandaag!

Hier nog een peuterpubertje! Onze zoon is in januari 2 geworden en 3
weken geleden is zijn zusje geboren. Hij is erg dwars sinds die tijd,
vraagt constant aandacht, eet slecht enz enz. Hij vindt zijn zus echt
wel lief maar aandacht delen is best moeilijk voor hem. Ik probeer zijn
negatieve gedrag zoveel mogelijk te negeren, maar soms gaat het zo ver
dat hij voor straf even in de gang moet zitten (zo'n 2 minuten). Ook
beloon ik hem wanneer hij lief aan het spelen is, al is dit
tegenwoordig niet zo vaak helaas......

Troost je, je bent in ieder geval niet de enige moeder met zo'n dwars kleintje!

Heel veel succes met je pubertje!

groetjes van Ruth
 
Hoi,

Je kan ook proberen hem af te leiden. Door samen iets anders te gaan doen gaan de driftbuien bij mijn dochter meestal snel weer over. Maar ja, af en toe heeft ze van die dagen dat niets goed is. Verder negeer ik het zoveel mogelijk.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan