Help! Pijn bij het voeden!

Ik heb sinds het begin een beetje pijn gehad bij het aanleggen en dat is geleidelijk aan erger geworden. Mijn tepels doen zeer bij het voeden en tussendoor heb ik ook last van pijnlijke tepels en borsten. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik het gevoel had dat er messen in mijn borsten werden gestoken tijdens het voeden.  Ik ben toen naar de huisarts gegaan om te kijken of ik misschien een schimmelinfectie heb. Die kon niks zien en ook bij David was geen spruw te zien, maar ik heb toch aangedrongen op medicijnen, want het is niet noodzakelijk zo dat je het aan de buitenkant kunt zien. Ik kreeg Dactarin gel en dat leek in eerste instantie te helpen, maar de pijn werd alleen minder heftig en ging niet weg. Toen heb ik een lactatiekundige gebeld, die me geholpen heeft met het verbeteren van de aanlegtechniek, maar nog bleef de pijn. Ze heeft me nu aangeraden om terug te gaan naar de huisarts om te vragen of die misschien een ander middel kan voorschrijven dat wel goed aanslaat. Ik hoop heel erg dat ik hier een oplossing voor vind, want ik wil ook graag met plezier mijn kind voeden en ik wil de borstvoeding pertinent niet opgeven! Is er iemand die dezelfde soort klachten heeft (gehad)?

Hoi,

wat naar! er zijn nog andere middelen zoals gentiaanviolet. Zoek daar eens op op borstvoedingsforum.nl of borstvoeding.com
Goed dat je door wilt gaan, gaat je vast lukken! Succes!

Bedankt! Ik ga denk ik inderdaad met gentiaanviolet aan de slag. Dat kun je online bestellen en zo de huisarts omzeilen, die niet echt mee wil werken. En Iloontje, ben je met kolven wel pijnvrij?

Terug
Bovenaan