Help! Pukkeltjes!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik ga het nu maar eens aan jullie vragen...
Stef heeft op zijn armen (ja, alleen daar) heel veel pukkeltjes. Ze zijn niet rood ofzo. En ze zijn ookniet groot, maar het zijn er wel heel veel! Ik vraag me dus al tijden af wat het is, maar bij zowel CB als HA (haha grappig staat dat...) zeggen ze dat het geen kwaad kan, maar dat ze ook niet weten wat het is. Ook hebben ze geen idee wat ik eraan kan doen. Dusssss wie van jullie heeft voor mij het antwoord, want het frustreert me!

Liefs Annet

Hoi Annet, heb je misschien ander wasmiddel of verzachter, of zeep en andere verzorgingsspulletjes? Hier reageren ze daar heel veel op, daarom bij alles ongeparfumeerd. Komt misschien ook omdat ikzelf een gevoelige huid heb. Groetjes Wendy

Hahah nou clearasil zal ik nog maar even achterwege laten he??

Maarre....Ik had daar ook aan gedacht, dus ik heb al wat geexperimenteerd met wasmiddel enzo, maar daarvan zien we totaal geen verandering....En bovendien zou je ook zeggen dattie het dan ook ergens anders moet hebben toch? Hij heeft het trouwens wel af en toe ook een beetje op zijn wangen....

Nog meer ideeen??
Liefs Annet

HIya!

Max heeft vanaf zijn geboorte pukkeltjes gehad, soms wat meer, soms wat minder. Aan beide kanten van zijn neus heeft ie permanent witte pukkeltjes....maar ik merk wel dat nu ik helemaal overgestapt ben op gewone melk (geen formula meer....uhm...opvolgmelk heet dat??) dat die pukkeltjes langzaam weggaan. verder doe ik er niks aan, zijn gezicht probeer ik niet met zeep te wassen als er pukkeltjes opzitten. Als Stef op een gegeven moment rode, geerriteerde pukkeltjes heeft kun je wel even wat kamille thee maken, een wattebolletje in de thee dopen en dan zachtjes de pukkeltjes hiermee deppen.
Verder zou ik, als ie er geen last van heeft, er niet zoveel mee doen. Gewoon lekker met rust laten en dan gaat het 9 van de 10 keer vanzelf weg.

Ajuus, ilja

Hoi,

Skip heeft dit ook, weet ook niet wat het is. Maar ik merk wel dat als we hem goed insmeren met huidolie het minder is.
En stiekem denk ik dat het ook iets van binnenuit is, een soort van lichte allergie, of zo.
In de tijd dat we hem probiotica gaven (voor de weerstand in de darmen te verbeteren) gingen deze pukkeltjes weg namelijk.
Ze zijn bij Skip ook gewoon huidkleurig en ze jeuken niet. Hij heeft er zelf helemaal geen last van.
Helaas denk ik dat onze zoon dubbel genetisch belast is..... mijn vriend en ik hebben allebei een gevoelige huid. Dus hij waarschijnlijk ook.
Succes! Al heb ik ook niet echt een oplossing voor je.

Groetjes, Noortje

Merijn heeft er ook last van. Op zijn bovenarmen aan de binnenkant zitten allemaal van die griezeltjes, zoals wij dat noemen. Kleine huidkleurige bultjes. Het voelt dus ook helemaal ruw aan. Ik heb het ook al eens bij het CB aangekaart, maar men zegt inderdaad dat het onschuldig is. Hij heeft het al vanaf dat hij ongeveer een jaar is en het gaat dus ook (nog) niet weg. Hij heeft er ook geen last van.

Groetjes Fonske.

Hahaha, ik begin door te vertellen dat hij er last van heeft en eindig met te zeggen dat hij er geen last van heeft. Snappen jullie het nog!!

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan