HELP! punctie en zaad (beetje rare vraag)

Wie kan me helpen aan info.
As. donderdag hebben we onze 1e punctie ivm ICSI wegens slecht zaad en endo.
Wie heeft er al een punctie gehad en kan mij vertellen wat de beste zaadkwaliteit oplevert?
Beetje rare vraag misschien maar moet ik nu bv om 22.00 nog vrijen zodat het zaad 36 uur oud is bij de punctie of beter van niet. Hoop dat iemand dit weet!!!
(Zullen de zenuwen wel zijn dat ik me dit nu afvraag)

Stella
bezig met 1e ICSI en as donderdag punctie

Laat maar dames, heb het antwoord zelf al gevonden op internet (powerpoint pres. UMCU ziekenhuis utrecht), dus hier de uitleg voor diegene die straks ook in de rats zitten:

Zaadkwaliteit

Om te zorgen dat de zaadkwaliteit zo optimaal mogelijk is, is er een aantal adviezen waar u rekening mee kunt houden.

Maximale onthouding

De zaadkwaliteit gaat achteruit naarmate er een langere tijd geen zaadlozing is geweest.
Het is daarom verstandig er voor te zorgen dat het niet langer dan 7 dagen geleden is dat u een zaadlozing heeft gehad.

Minimale onthouding
Het is gebleken dat het niet nodig is een minimale onthoudingsperiode in acht te nemen.

Lieve Stella,
Fijn he dat internet !!
Kun je toch op veel vragen een antwoord vinden. Samen met alle ervaringsdeskundigen hier kun je je toch wel redelijk voorbereiden op alles wat komen gaat.
Heel veel succes morgen met de punctie !
Ik ben benieuwd naar de afloop

Sterkte, SunshineJo

Hi Stella!

Ik ben denk ik een beetje laat met mijn reaktie - het is immers inmiddels donderdag en ik hoop dat je de punktie je meegevallen is.

Volgens de info die ik toen kreeg, heeft  het een positive invloed op de kwaliteit van het zaad, als er om de 2 à 4 dagen een zaadlozing plaatsvind. 2 à 3 dagen voor de punktie zou het beste zijn.
De kwaliteit neemt af narmate de lozing langer geleden is en als de kwaliteit toch al niet zo denderend is.... (wat ook bij ons het geval is).

Succes - ik hoop dat je morgen te horen krijgt waaneer de terugplaatsing is!

groetjes,
Uli

Terug
Bovenaan