help rhesusspuit....

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Wie van jullie heeft m al eens gehad??? De spuit voor rhesus factor? Ik ben rhesus negatief en nu moet ik woensdag een spuit halen. Maar ik ben echt bang.....

Hoor zoveel verhalen dat het echt pijn doet. En ik ben echt geen held met spuiten.... Ze gaan me woensdag toch al te grazen nemen want ik krijg en mijn dagcurve en die rhesus spuit... bbbrrrr   krijg de bibbers ervan als ik eraan denk!

Kan er iemand me een beetje gerust stellen??

liefs gridje

Hoi!

Ik heb em tijdens mijn vorige zwangerschap gehad en het viel me erg mee. Het is vervelend omdat het in een spier wordt gespoten. Het scheelt als het van tevoren op lichaamstemperatuur is; vraag dus ff aan je vk of ze de spuit  wil opwarmen (gewoon een paar minuten in de hand houden is genoeg), dan is het niet meer ijskoud als het wordt ingespoten en voel je er veel minder van. Verder kun je vragen of ze het zo langzaam mogelijk wil inspuiten (doen ze meestal ook wel), dan voel je er ook veel minder van.

Geloof me, het valt allemaal best mee, een bevalling is veel erger.

Hoi Gridje,

sorry ik kan je niet helpen, geen ervaring mee.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar het voor is, of vertel je dat liever niet?

Gr. G.

ik heb de spuit 2 wk geleden gehad. Ik heb t flesje waar t spul in zat een half uur vast gehouden en was lekker warm, heb hem dan ook verder niet gevoeld. De vk zette de spuit in mn rechter bil maar echt , ik ben ook een piepert en ik heb niets gevoeld. Niet bang zijn dus, maar zorg idd dat t flesje waar t spul in zit goed warm is. Vraag daar meteen om als je binnen komt in de wachtkamer bij de VK.

hoi...

Nou gelukkig na al die horror verhalen was ik wel toe aan iets positiefs...
Ben echt een piepert.. dus ja, zit me er behoorlijk druk om te maken.

Nu schijnt er ook wel wat verwarring te zijn op je hem in je kont of je been krijgt. Ik heb geen idee. De ene vk zei in je kont en de andere zei laatst in mijn been. Nou ja ik zie het wel. Hij zal er toch in moeten....

Warm maken zal niet gaan denk ik want ik meot hem op de rpikpost laten zetten dus niet bij de vk. En dat is daar lopende band werk. Je moet een nummer trekken. ( net als bij de slager hihi) En dan je papier afgeven en dan doen ze wat erop aangekruist staat. Echt van die chagerijnige prikmutsen zitten daar. Maar ja het is niet anders het zal toch moeten.

@ Gabrielle: Die rhesus spuit is voor mijn bloedgroep. Ik ben rhesus negatief. (bloedgroep A - ) Omdat de kans bestaat dat de beeb rhesus positief is, krijg ik uit voorzorg een spuit. Dit omdat er tijdens de laatste weken van de zwangerschap en de bevalling de kans bestaat dat ik bloed-bloed contact krijg met de baby. Omdat mijn bloed - is en de beeb misschien + kunnen we elkaar dan afspoten. Met tragische afloop tot gevolg.. De beeb kan hier ernstig letsel aan overhouden omdat mijn lijf de beeb dan gaat zien als indringer. Om dit te voorkomen worden en anti stoffen bij mij ingespoten. Dus het is niets vreselijks ofzo. Gewoon jammer dat ik negatief bloed heb!

liefs gridje

hoi
heb de spuit ook 2 weken terug gehad en zag er wel tegen op viel reuze mee alleen wel een blauwe plek. maar het klopt als de vloeistof maar warm of op temperatuur is valt het reuze mee.

nou doei doei lucy morgen 32 weken

Terug
Bovenaan