Je moet wel minstens een jaar bij je werkgever werken, voordat je recht krijgt op vermindering van je uren. Daar heb je vervolgens eens in de twee jaar recht op: als je nu dus een aantal uren zakt en je beslist dat je toch nog wat minder wilt, dan kan je baas moeilijk doen en zeggen: Doe ik niet meer. Je moet wel even je eigen CAO nakijken, want het kan zijn dat daar andere regelingen in zijn getroffen en dan gelden die.
Belangrijk dus om in 1 keer de juiste beslissing te nemen en des te belangrijker om er goed over na te denken.
Verder klopt het dat wanneer je eerder dan het eind van je verlof uren mindert, je dus ook een lagere uitkering krijgt tijdens je verlof. En dat wil je natuurlijk niet,
Ga ik ook niet doen: tot aan mijn verlof wil ik 32 uur blijven werken, voor daarna moet ik het nog even bezien, voorlopig hou ik het op 32, kan altijd nog terug als ik dan merk: Dit trek ik niet,
Maar goed, succes ermee en bij alles waarvan je denkt: He, mag dit zomaar: gewoon bedenktijd vragen en goed inlichtingen inwinnen. Nogmaals: juridisch loket is een prima adres!