Help! 's avonds niet meer genoeg borstvoeding

He meiden
Ik had ruim week geleden genoeg voeding om m'n kleine meid te voeden.
Sinds vorige week (ziekenhuis/stress) is mijn borstvoeding achteruit gegaan.
Ik loop nu al een week te klungelen en ben bezig mijn mooie voorraad op te maken.
's Ochtends en 's middags heb ik genoeg, helaas 's avonds niet :(

Hebben jullie tips om mijn borstvoeding goed op gang te krijgen?
Alle tips zijn welkom!
x

Hoi Mieka,

wat balen zeg! Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, zelfs in de zwangerschap leek ik voldoende te hebben voor onze oudste (al was het voor hem natuurlijk meer een extraatje)
Brgijp ik goed dat je gekolfde melk bij geeft? Je weet dat daardoor de produktie nog meer terug loopt? Om meer produktie te krijgen helpt het alleen maar om meer aan te leggen. Juist niet aan te vullen met iets anders. Das tenminste wat ik altijd begrepen heb. Ook kun je bijvoorbeeld een uur na de voeding (weet niet hoeveel tijd ertussenin zit bij jou) extra kolven om zo ook de produktie op te krikken. En natuurlijk voldoende drinken, tijd en rust nemen (indien mogelijk).
Ben je bekend met het borstvoedingsforum? Daar zou je je vraag ook neer kunnen leggen (of even zoeken, zal wel vaker gesteld zijn)

Succes ermee, enne... hou je ons op de hoogte?

liefs Natasja

Vaker aanleggen in de vooravond en avond. De kleine gaat dan toch drinken omdanks dat het nog geen grote honger heeft. Je borsten gaan dan meer produceren. Succes!

Heel veel aanleggen. Das het enige wat helpt. en idd, niks anders geven, anders holt je productie helemaal achteruit. Joost gaat tegen de avond ook heel veel drinken. Het is ook natuurlijk dat je aan het einde van de dag minder hebt. Eventueel nog tussen door kolven helpt ook. En dan niet schrikken als er bijna niks uitkomt. Alleen al het opwekken van het toeschiet reflex zorgt ervoor dat je meer melk aan gaat maken.

He Dames
's avonds kolf ik ook sinds gisteren tussendoor.
Ik ben benieuwd.
Wil heel graag nog even borstvoeding blijven geven.
In de ochtend kolf ik altijd even af anders krijgt ze teveel binnen, en dat geef ik 's avonds als ze te weinig heeft.
x

Op zich is het heel goed dat je de al eerder afgekolfde melk geeft en geen kv. Als het goed is, moet je door het kolven in de avond binnen een paar dagen resultaat zien. Anders kun je contact opnemen met een lactatiekundige. En het borstvoedingsforum is echt heel waardevol.

Het gaat nu langzaam beter.
Gisteren had ze genoeg aan m'n borstvoeding.
Wel heeft ze een zuig/sabbel behoefte. Fiep wil ze niet wel onze pink of haar vuist/hand.
Hebben jullie daarvoor tips?

Terug
Bovenaan