help s nachts niet meer willen slapen

Onze dochter ruim 7 maanden, wil in ene sinds dinsdag 's nachts niet meer slapen! Ze slaapt tot een uurtje of half 12 en daarna is het brullen. Als een van ons haar oppakt valt ze gelijk op onze schouder in slaap. Ook als we met haar op de bank of ons bed gaan liggen slaapt ze direct. Maar o jee als we haar weer in haar bedje neerleggen, brullen echt niet normaal.

Heeft iemand dit ook meegemaakt, is het misschien weer een sprongetje??
 
ik heb er ook zo 1, zei is nu 9 maanden en vanaf de 7de maand begon ze ineens wakker te worden snachts, echtttt de hele nacht het is zelfs zo erg geweest dat ze om 1.00 wakker werdt en pas weer om 6.30 ging slapen( monster), nu nog wordt ze elke nacht wakker( ze draait zich op haar buik, wat ze niet leuk vindt) en daardoor ken je er steeds uit, maar elke dag is anders hoor de ene dag weer niet, dan weer en paar dagen( ik dacht dat het aan tandjes of verkoudheid lag! maar dat is niet zo.). ik denk zelf dat het een fase is die je moet door breken als ik haar een nachtje laat huilen gaat het weer een paar dagen goed, dus verwendheid is het bij haar( al zeggen ze va niet)
 
Ik herken je verhaal helemaal,onze dochter sliep ook tot een uur of half 12 en daarna krijsen.
Als ik haar optilde of haar op mijn borst legde viel ze in slaap.
En ik weet ook al waarom, een dikke oorontsteking aan beide oren.
En als ze liggen doet dat onwijs veel pijn, omdat er dan veel druk op komt.
Als je ze iets meer rechtop houdt, wordt de pijn minder. Dat gebeurde dus als ik haar optilde en daardoor ging ze verder slapen.
Dus er niet zomaar vanuit gaan dat je kindje zich aanstelt, hoor!
 
Tuurlijk moet je altijd eerst nagaan of er iets is waardoor je kindje iedere keer wakker wordt. En verwennen tja volgens veel mensen kan je kinder nog niet echt veel verwennen. Nou ik ben van mening dat een kindje van een maand of 7-8 al heel goed weet wat hij/zij wil. En al je er aan toegeeft weten ze heel goed hee dat vind ik veel leuker. Als je zeker weet dat er niks is dan is het heel moeilijk maar je moet hard zijn en er niet aan toegeven. En tja het zal de eerste tijd je nacht rust niet ten goede doen maar als je volhoud zal het in de meeste gevallen weer goed komen.
 
Terug
Bovenaan