HELP! Schedingsangst bij slapen gaan(7mnd)

Hallo mede-mama's!

Mijn zoontje van bijna 7 maanden heeft ineens scheidingsangst. Op de creche zeiden ze al zoiets vorige week en nu is het hier ook drama als hij naar bed gaat. Hij is dan doodmoe maar schreeuwt moord en brand als ik zijn kamer verlaat. Ik ga om de 5/10 min. bij hem kijken, aai over z'n bol, knuffel bij hem leggen en ik zeg dat hij lekker gaat slapen en dat ik straks nog even bij hem kom kijken. Ik ga de kamer uit en dan is het weer gedaan. Zo ben ik elke keer ongeveer anderhalf uur bezig voordat hij in slaap valt. Ik heb ook al een lampje aan en de deur op een (grote) kier. Heeft iemand nog tips om het makkelijker te maken voor hem? En iemand enig idee hoe lang zoiets kan duren, voordat hij doorheeft dat ik echt gewoon terug kom :)? De kiekeboe spelletjes werpen duidelijk hun vruchten nog niet af ;-)

Groetjes, Cornelie
 
hallo Cornelie,

Misschien wel heel erg fout wat ik nu ga schrijven hoor, maar bij ons was het ook een heel erg drama.

Dit is wat bij ons hielp:
Onze zoon mocht in ons bed 15 minuten tv kijken. Ik bleef dan ook boven en deed dan de tv uit. bleef nog 5 minuten en vertelde hem dat papa hem als hij later sliep in zijn eigen bedje zou leggen. Het hielp, maar nu komt de keerzijde. Dion is inmiddels drie en half en heeft nu zelf een tv in zijn kamer met een timer erachter die na een half uur uitschakeld. Hij ligt dus weer in zijn eigen bed maar dat heeft dus wel bijna 3 jaar geduurd.

Maar HET HIELP WEL. een een uur erbij blijven is toch niet alleen voor hem vervelend maar voor je zelf ook.

Misschien heeft iemand anders wel een betere tip.

Groetjes en suc6 Mirela
 
Wij hebben ook een half jaar gesukkeld met het naar bed gaan. we begonnen rond 20.00 met naar bed brengen (mijn dochter was zo'n 10 maanden oud) en waren tot 22.00 en soms langer bezig om haar in slaap te krijgen! uiteindelijk zijn we meer structuur gaan brengen in het naar bed gaan: pyjama aan, tanden poetsen, alle beren welterusten wensen etc., zodat het naar bed gaan wat langer duurde. Maar hierdoor ging onze dochter wel meteen slapen. Ze ligt er nu rond 19.00 in en gaat meteen slapen! Wie weet kun je hier iets mee! Succes.
 
Wij hebben nu hetzelfde probleem met ons zoontje van 10 maanden. Hij heeft het alleen overdag. Hij krijst alles bij mekaar en is finaal over zijn toeren als hij naar bed moet, hoe moe hij ook is. Ik ben dan wel een uur met hem bezig en heb voor mijn gevoel alles geprobeerd. Zeer vermoeiend en vervelend. Hij valt uiteindelijk op mijn arm in slaap en dan maar hopen dat hij niet wakker wordt zodra ik hem neerleg. We hebben het 's avonds ook gehad, maar dat ging vanzelf over. Inderdaad een vast ritueel, dat is een tip, maar overdag werkt hte bij mij nu ook niet. Wat ook kan helpen is het bedje van je kind om te draaien en hem/haar in een andere houding neer te leggen. Veel succes!
 
Onze dochter van 7 maanden heeft sinds kort hetzelfde gedrag. Om ongeveer half 7 breng ik haar op bed (met een vast ritueel) en dan zette ze een keel op. De laatste paar avonden blijf ik zelf boven nog even rommelen; de was uitzoeken, douchen, enz. Ze begint nog wel te huilen als ik de kamer uitloop, maar wordt rustig als ze hoort dat ik nog boven ben en binnen een kwartie slaapt ze.
 
Terug
Bovenaan