help; schema voor fase 2 voeding?

A

Anoniem

Guest
Hoi daar,

Schaam, schaam, volgens mij is dit onderwerp al meerdere keren behandeld, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Wij zijn net overgestapt op fase 2 voeding. Dan zou ze dus 3 flesjes moeten krijgen en een fruit hapje en een groente hapje, maar op welke tijden krijgt ze wat? En hoeveel fruit/groente hapje geef je zo'n mensje? Heeft er iemand een schema ofzo zodat ik enig houvast heb?

Ontzettend bedankt!

KT

hoi,
ik ben met deze zelfde vraag bij het CB geweest vorige week.
Zij heleseft me volgend schema gegeven:

7 uur 200 cc fv
10 uur fruit
11 uur 200cc fv
15 uur  groente en 100 cc fv
7 uur 200cc fv

dit lukt nog niet goed, Jasmijn is steeds maar ongeveer 1,5 uur wakker dus s morgens krijgt ze nog geen fruit en s avonds een half potje olvarit fruit of groente en de hele fles, als ze volgende week ofzo een heel pote rkijgt dan laat k een deel van de fles weg,

dit is maar een voorbeeld maar zo heb ik het ook in de boekjes gevonden
succes
elke

he dames,

mag ik vragen hoe oud jullie kids zijn?
Lonneke is bijna 6 maanden en wij gaan dus ook over naar de 2e fase fv.

Haar schema is nu:

7.00 180 cc met 6 schepjes ( helemaal leeg)
11.00 180 cc met 6 schepjes (helemaal leeg)
12.30 potje fruit, 200 gram gaat voor 3/4 leeg
15.00 180 cc met 6 schepjes ( dit is dus een problemen fles, gaat maar voor de helft leeg, dus 100cc)
17.30 groente ( 100 gram)
19.00 laatste fles 200 cc pap.

Wij hebben dus de 3 uur fles en deze is echt problematisch maar als ik het verhaal van jullie lees mag deze vervallen.
Maar mag dat al bij 6 maanden?

Ik hoor het graag hoe oud jullie kindjes zijn

Hetty

Hoi

Mijn zoontje is 6 maanden en heeft sinds kort dit schema:

7.30 fles
9.00 sap
slapen
11.30 broodkorstjes (om op te sabbelen) en ongeveer 30 min later zijn fles
14.45 fruithap+ diksap
slapen
18.00 groenten
20.00 papfles

groetjes daphne

Daisy: Jasmijn is 6 maanden en inderdaad je hoeft het geen probleemfles te noemen. Ze heeft gewoon niet meer nodig. Laten vallen hoeft ook niet ze heeft wel vocht nodig, maar dan geef je gewoon maar 100cc. Of wat fruitsap.

groeten Elke

Hoi,

Mijn meisje is van 15-11.

Asja, ontzettend bedankt! Ik zat echt even met de handen in het haar. Morgen gaan we beginnen (ze zit nu op de creche en dat lijk me niet de meest ideale plek om te beginnen met een nieuw schema).

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan