HELP! Schimmelinfectie en net eisprong gehad, wat moet ik doen??

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

We zijn nu bezig met ronde 12 en heb net m'n eisprong gehad. Hopelijk zijn de goden ons deze maand gunstig gezind
Zit nu echter met  het probleem  dat is dat ik een schimmelinfectie begin te krijgen. Word gek van de jeuk en weet dat je die vaginale capsules niet mag gebruiken als je zwanger bent. Ik wil  niet dat door medicijnen een zwangerschap risico loopt...
Wie heeft hier ervaring mee en kan me een tip geven? Ik moet straks sowieso met de huisarts bellen, maar wellicht heeft een van jullie dit ook meegemaakt.

Liefs,
Carla - 37 jr.

hoi carla,

Ik heb ook afgelopen periode 2 dagen na mn eisprong een schimmelinfectie gehad. De vaginale capsules die ik kreeg mag je ook gewoon gebruiken als je zwanger bent. Dat zei de huisarts en staat ook op de bijsluiter.
Volgens mij komt deze infectie vaak voor als je zwanger bent (was ik helaas niet bleek later), en worden de capsules daarvoor vaak voorgeschreven.

groetjes Wietske

Ik ben trouwens ook 37 jaar en zit in de 5e ronde voor het eerste kindje, is het bij jou ook de eerste?

hoi carla,
ik heb dit heel vaak,
en dan krijg ik een creme voor schimmelinfectie, maar die mag je alleen aan de buitenkant smeren, geen spuitjes of dergelijks gebruiken!!
en dan na een aantal dagen is het weer weg, ( bij mij dan)
en zolang je aan de buitenkant smeert komt er ook niks binnen, dus niks schadelijks voor een eventuele zwangerschap,
en ik weet dit zeker  want ik loop bij een gyn en die schrijft me de zalf voor ,  de huisarts heeft dezelfde  creme,
ik  hoop dat je er snel vanaf  bent, want het is echt rot als je dit hebt,
veel succes,
gr wendy

hoi prinsesje..
ik had ook een schimmel inf. en ik zou zwanger kunnen zijn zij ik tegen de huisarts en ze hiield daar rek mee,,.... en ik heb toch zn ei voor in te brengen gehad en zalf voor de buitenkant....
moet je maar eens navragen   ik had volgens mij wel een lichtere al wat je normaal krijgt maar naa r3 dagen was die HELLLLL jeuk   wel bijn awer weg..
en ik hoop voor je dat t snel verdwijnt want dat soort jeuk   gun je niemand   je word er helemaal gek van!!
ps   een koud nat washandje erop leggen helpt een beetje snachts   vond ik ..
succes
x l.ilian

thanks! ik krijg idd toch een creme die ik kan gebruiken.

2Wietske: is idd voor de 1e. Heb in februari een miskraam gehad met 7 wkn, maar kwamen er pas met 12 wkn echo achter
We zijn nu dus precies een jaar verder en er inmiddels ook achter dat mijn man heel zwak zaad heeft. Doorverwijzing naar uroloog brengt hopelijk meer.  We hebben wel 'hulp' ingeroepen van een man wiens naam ik via via heb doorgekregen en naar het schijnt heeft hij een gave dat hij dit soort problematiek kan verhelpen. Hoefde alleen maar een foto op te sturen, dus hopelijk bestaan er werkelijk nog wonderen. Die naam heeft hij wel althans

liefs, Carla

Terug
Bovenaan