Help, schoenen dilemma

Mijn dametje van 13 maanden loopt lekker achter de loopkar. Welke schoentjes zijn handig? En nu heeft ze schoentjes aan daar staat 17 /18 in. En kan nog net... maar harde zool of toch zachte zooltjes.
Haha!
 
Hoi, een schoentje voor zo'n kleine moet buigzaam zijn. Dat is het allerbelangrijkste. Gympies zijn ideaal daarvoor. Maar voor de ontwikkeling van de voeten en de stand van de voeten (en benen) is het belangrijk dat je zoveel mogelijk afwisselt. Thuis op blote voeten, Als het droog is op gympen, regenlaarsjes voor in de plassen en in het bos, een paar boots voor als het koud is. Je kan bij een schoenwinkel heel makkelijk zo'n voetmaatmeter halen. Vorige week paste onze dochter nog maat 20 nu komt ze er niet meer in. Dus al te dure schoenen zou ik niet kopen. Bij decathlon kan je goedkope en buigzame gympen kopen. Laarsjes van de Hema, boots heb ik voor 25 euro bij van Haren gekocht. Ze groeien er zo snel uit dat ik er niet al te veel geld aan wil uitgeven. Niet dat de voetjes onbelangrijk zijn maar voor de ontwikkeling en de stand van de voetjes is afwisseling noodzakelijk! Groetjes, susanne
 
Onze dochter is 11 maanden en loopt al een poosje achter de loopkar. Binnen doe ik geen schoentjes aan. Als ze straks goed los gaat lopen, dan krijgt ze echte schoentjes met flexibele zool. Even laten meten in de winkel. Onze dochter had een tijd geleden kruipschoentjes en had al maat 19/20
 
Binnen liever geen schoenen en buiten een flexibele zool. Ik had zelf schoentjes van shoesme die heel fijn waren. De meeste merken hebben online wel een kaart waarop staat welke maat bij welke lengte voet hoort, dan kan je zelf meten.
 
Wij zijn begonnen met schoenen van Shoesme. Binnen inderdaad alleen maar zonder schoenen laten lopen en buiten is het beste schoenen met flexibele zool. Ondanks dat wij elke 3 maanden nieuwe schoenen moeten kopen, kiezen wij bewust wel voor wat duurdere schoenen omdat ik het, juist in de groei, belangrijk vind dat hij op goede schoenen loopt. 
Wij laten ook regelmatig de voeten opmeten in de winkel, zodat we zeker weten dat hij niet op te kleine schoenen loopt. 
 
Binnen hebben ze bij mij ook nooit schoenen aan. Voor buiten vind ik de schoenen van shoesme Flex de beste. Mijn jongste dochter liep met 12 maanden al en veel schoenen waren te lomp/onhandig/hard of ik kreeg haar voeten er onmogelijk in.

De shoesme flex zijn niet goedkoop (€55 dacht ik) Ik wilde eigenlijk niet zulke dure schoenen kopen, maar na van alles geprobeerd te hebben aan goedkopere schoenen toch maar die dure gekocht.. en ze loopt er fantastisch op en ze gaan supergoed aan! En ze zijn hip ook!

Ze is nu 17 maanden en loopt er nog steeds op. Ik zou maat 20/21/22 kopen, 17/18 is echt klein hoor.. vanaf 12 maanden hebben ze sowieso wel maat 20 meestal. Je kunt het gewoon even opmeten!

Daarnaast heeft ze een paar goede regenlaarzen, onmisbaar in de winter als je t mij vraagt.. die draagt ze zelfs vaker dan haar shoesme schoenen sinds het oktober/november is... want naar de speeltuin gaan in goede schoentjes is niet echt een succes..
 
Schoentjes zijn handig voor buiten, en pas echt nodig als je kindje zelf los loopt.

Onze dame liep met 8 mnd aan je handen en achter de kar, en ook buiten... maar ze had toen pas maatje 16 en daar waren geen echte schoenen in de krijgen dus maar wat bij prenatal gehaald, zat volgens mij een kartonnen zool in maar goed het was zomer en zo ging ze iig niet in iets scherps staan buiten.

Flexibele zolen, een stevige hiel en een goede pasvorm zijn super belangrijk. Nu met de lockdown kan je natuurlijk niet naar een winkel gaan voor advies, maar je zou er eventueel een kunnen bellen... wellicht kun je een aantal paar bestellen en dan met telefonische hulp thuis even goed passen. Op veel websites van de bekendere merken staat ook heel duidelijk uitgelegd hoe je het voetje kan meten en waar je op moet letten voor de goede pasvorm.
Ik ben fan van de merken shoesme en develab, maar er zijn ook prima goedkopere merken, bij scapino is volgens mij dr Visser ofzo, en elefanten van van Haren.

Als de zool flexibel genoeg is kan je m met 2 vingers helemaal dubbel vouwen, dat is misschien nog wel handig om te weten.
 
Hele goeie tips!
Onze dame is ook heel klein. Bij geboorte 2 maanden problemen met voeding. En eet nu 4 maand zonder sonde.
Traag maar gestaag gaat ze de lucht in.
Kleding maat 74 kan ze nu aan hebben en zit dan ook leuk. Voor ons een feest voor anderen verbaasde oogjes?
 
Terug
Bovenaan