Schoentjes zijn handig voor buiten, en pas echt nodig als je kindje zelf los loopt.
Onze dame liep met 8 mnd aan je handen en achter de kar, en ook buiten... maar ze had toen pas maatje 16 en daar waren geen echte schoenen in de krijgen dus maar wat bij prenatal gehaald, zat volgens mij een kartonnen zool in maar goed het was zomer en zo ging ze iig niet in iets scherps staan buiten.
Flexibele zolen, een stevige hiel en een goede pasvorm zijn super belangrijk. Nu met de lockdown kan je natuurlijk niet naar een winkel gaan voor advies, maar je zou er eventueel een kunnen bellen... wellicht kun je een aantal paar bestellen en dan met telefonische hulp thuis even goed passen. Op veel websites van de bekendere merken staat ook heel duidelijk uitgelegd hoe je het voetje kan meten en waar je op moet letten voor de goede pasvorm.
Ik ben fan van de merken shoesme en develab, maar er zijn ook prima goedkopere merken, bij scapino is volgens mij dr Visser ofzo, en elefanten van van Haren.
Als de zool flexibel genoeg is kan je m met 2 vingers helemaal dubbel vouwen, dat is misschien nog wel handig om te weten.