HELP!!!!!schoonzoon en moederprobleem!!! AUB z.s.m reacties!!!!

A

Anoniem

Guest
hallo meiden.

ik zit met een heel grootprobleem.
ik ben in juli uitgerekend en ik woon in belgie.
de relatie tussen mij en mijn man is niet echt wat je zegt goed,hij is heel erg brutaal in woorden,mijn moeder    HAAT hem!! en ik kan hem ook maar niet laten,terwijl ik dat allang had moeten doen.nu bij mijn bevalling wil ik zoals bij mijn eerste kind heel graag dat mijn moeder   erbij is,dat wil ze ook heel graag,maar ze denk er niet aan om in de buurt van mijn man te zijn,en ze heeft ook wel gelijk met al die dingen die hij heeft gedaan.niemand in de familie mag hem.nu weet ik echt niet wat ik moet doen,want ik wil mijn moeder er liever bij dan hem.maar het is zo ingewikkeld,hoe kan mijn moeder er nou wel bij zijn als hij dat ook wil.want ze zou ook paar dagen bij blijven om mij te helpen,maar dat word ook een probleem.wat moet ik nou in godsnaam doen?

Wat een vervelende situatie zeg. Maar doe echt waar je je goed bij voelt. En als je je moeder er bij wil dan moet je dat gewoon doen. je moeder moet dat ook begrijpen en misschien kan je vragen om haar gevoelens 1 dag voor jou opzij te zetten zodat ze er allebei bij kunnen zijn.

tjee. wat een vreselijke situatie zeg! Doe idd waar je je goed bij voelt. Jij moet bevallen!
Als jij er voor kiest om bij je man/vriend te zijn moet je moeder dit accepteren. Het is jou keus en die moet daar moet de "rest" tevreden mee zijn.

Succes meid!

je geeft aan dat je man dingen heeft gezegd en gedaan die niet OK waren: is het dan niet tijd om zaken met elkaar uit te praten? Als hij spijt kan betuigen, lijkt me dat wel gezond in deze situatie. En als je moeder zegt: ik praat sowieso niet meer met hem, ook niet voor excuses, dan wordt bij de bevalling zijn wel erg lastig natuurlijk...
Ik zou haar in ieder geval niet bij de bevalling laten zijn als er nog steeds ruzie is/boze gezichten zijn: jij moet je tijdens de bevalling niet druk moeten maken om ruziende mensen en eerst voor jezelf kiezen... pas dan komen de wensen van anderen....

wat vervelend zeg
ik hoop dat je moeder en je vriend het snel uitpraten
zo niet zou ik zelf toch kiezen voor mijn vriend om bij de bevalling te zijn
ik vind namelijk niet dat je de vader kan weigeren bij de bevalling te zijn (tenzij je uit elkaar bent)
dat zal je moeder als ze reeel is ook zeker begrijpen

succes
groetjjes ilona  

He, misschien nog even een hele botte vraag: maar waarom krijg je in vredesnaam een kind met iemand waarvan je zegt: onze relatie is niet OK?
Nu je eenmaal zwanger bent, vind ik net als de vorige schrijfster dat je de vader niet kunt weigeren bij de bevalling: zijn rechten gaan altijd boven die van grootouders...

Je hebt jezelf wel in een lastig parket gebracht, zo . In jouw schoenen zou ik toch eens goed nadenken over wat je nou wilt en moet. Relatietherapie of in ieder geval gesprekken met je man bij een maatschappelijk werker, lijken mij minimaal wel op z'n plek hier.... je kind heeft er toch recht op dat je een poging doet je relatie te redden, (en daarmee bedoel ik niet dat je alles maar van hem moet pikken: als ik het zo lees, zal hij behoorlijk moeten veranderen, maar voordat hij dat zal doen, zul jij duidelijke grenzen aan moeten geven! Hij zal je toch minimaal met respect moeten behandelen, lijkt mij...
Doet hij dat niet, dan moet je ook consequenties stellen, (ik zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat als hij jou niet met respect gaat behandelen, dat dat voor jou wel reden kan zijn om te zeggen: OK, dit doe ik zo niet en dan hoef je ook niet bij de bevalling te zijn. Hij moet zich namelijk tijdens de bevalling wel zo kunnen gedragen dat jij je veilig en gesteund voelt... of je moeder er nu wel bij zal zijn of niet!
Ik zou er sowieso een deskundige bijhalen: die kan samen met jou/jullie op een rustige manier bekijken waar de knelpunten nou zitten en jou helpen om voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wel en niet accepteert... Je klinkt me wat dat betreft een beetje in de oren als iemand die het voortdurend anderen naar de zin probeert te maken, (maar dat is mijn voorzichtige inschatting vanaf internet). En je zult, zeker rondom zwangerschap en bevalling, toch echt even voor jezelf moeten gaan zorgen!

Hey J,

Ben je er al uit? Ik ken je probleem......

Sterkte!

Terug
Bovenaan