Help!? Sinds bevalling (4wk geleden) last v winderigheid,gassen &krampjes

He meiden
Lekker fris verhaal.....
Ik heb sinds ongeveer na bevalling last v winden laten, gassen &rotgevoel in m'n buik. Buik rommelt
Hebben jullie dit ook? Wat kun je eraan doen? Ik voel mij niet prettig hierdoor&schaam mij
Tips zijn welkom!
Liefs
Mieka

Ik had zo'n zelfde soort gevoel drie dagen na mijn keizersnede. Toen begonnen mijn darmen weer te werken en ik kon de lucht niet kwijt. Tot pijn aan toe. Uiteindelijk hebben ze een soort schoorsteentje in kont ingestoken en ontlucht. Ik was een heel ander mens toen! De verpleegster begon over een klysma, dus ik zat m al te knijpen, maar heb ik niet gehad.
Dat schoorsteentje zal bij jou niet helpen denk ik aangezien je wel winden laat, maar misschien kan een klysma hierbij helpen. Hoe vervelend het misschien is, nooit gehad namelijk.

Lekker laten vliegen die winden aangezien je alleen maar buikpijn krijgt als je ze ophoudt.
Ga je wel goed naar de wc? Vaak als je verstopping hebt heb je ook last van veel winden.
Ik heb last van een spastische dikke darm, bij vermoeidheid stress en drukte krijgt ik altijd klachten als opgeblazen gevoel, buikpijn en winden (die ik eers niet kwijt kan). Rust helpt dan goed. En zorg dat je goed naar de wc kunt, veel vezels, kiwi's...

En bedenk dat je darmen een opdoffer hebben gehad van de zwangerschap en bevalling. alles moet zich na beknelling weer herstellen. geef het de tijd!

Tip van mn verloskundige was om 10cc lactulose te nemen elke dag. Zorgt ervoor dat je stoelgang op gang komt en alles wat soepeler maakt. Helpt erg goed bij verstopping. Dit kun je gewoon bij de apotheek kopen zonder recept.

Verder heb ik gemerkt dat mijn darmen niet meer alles verdragen wat ik voor mijn zwangerschap wel kon hebben. Dat moet ik langzaam weer opbouwen. Dus zorg voor een gezond eetpatroon.

Of een glas lauw water drinken op de nuchtere maag.

Ennuh niks om je voor te schamen hoor! Alles moet zijn plekje weer vinden en dat gaat gepaard met scheetjes :)
Maar herken het wel hoor. Heb zelf ook steeds het gevoel dat mijn darmen verkeerd in mijn buik liggen. Hele rare ontlasting nog steeds maar heb ook net een flinke buikgriep achter de rug...
Als je het niet vertrouwd zou ik wel eens een huisarst bellen. Beter zeker weten dat het niks ergs is dan er mee rond blijven lopen. Helemaal omdat je er zoveel last van hebt.
Liefs

Ik heb het tegenovergestelde haha. ik heb veel krampen en diarreeaanvallen, ook lekker fris! Ik heb nu standaard een paar imodiumtabletten bij me, dit werkt gelukkig!

Het heeft idd een poosje de tijd nodig. Ik had dit bij mn oudste ook en na de eerste 3 maanden werd dit vanzelf weer minder. Is het echt erg irritant aan het worden kun je even naar de ha bellen of die een receptje heeft. Mijn zusje heeft hetzelfde als jou en krijgt via de ha kleine zakjes met een speciaal sort zemelen, dit werkt erg goed bij haar!

Succes meid!
Liefs ciomama

hey ja hier ook! laat scheten niet te filmen haha! en veel buikpijn en dan denk ik nou moet zeker ongesteld worden maar nee.. weet ook niet wat het is ga wel regelmatig naar wc..

Terug
Bovenaan