<p>Goedenavond,</p><p>Sinds enkele tijd lukt het mijn dochter niet meer goed om zelf in slaap te komen, hoe moe ze ook is.</p><p>Ze kan nu zelfstandig in zithouding komen en sinds kort ook staan. Vanaf dat moment is dat ook nog het enige wat ze doet, ook in bed. Hierdoor gaat ze dus niet slapen. Huilen kan ze als geen ander. En dan niet een beetje jammeren, nee helemaal overstuur, buiten adem en zelfs in paniek blijven wanneer je haar wel uit bed pakt. Ze grijpt je echt bij de arm en je mag haar niet meer weg leggen.</p><p>Het is dus vermoedelijk ook een stuk verlatingsangst. Alleen ze is zo overstuur dat het niet uit maakt of we de kamer weer in lopen of niet. Pas als we haar oppakken wordt ze rustig. En zelfs dat dus soms niet eens.</p><p>Ik weet echt niet zo goed wat ik er mee aan moet want zo zijn we 3x per dag zo ontzettend lang bezig om haar op bed te krijgen. Ze valt vaak uiteindelijk pas in slaap bij ons op de arm en dit wil ik haar ook niet aanleren maar anders slaapt ze helemaal niet.</p><p>We hebben al van alles geprobeerd maar niks helpt. </p><p>Heeft er iemand tips hoe we dit her beste aan kunnen pakken?</p>