Help, slaapt niet langer dan 3uur achter elkaar nu voor 12 maanden

<p>Beste ouders<br /><br />Wij zitten met een best probleem en tips zijn van harte welkom. <br />Onze zoon is nu 12 maanden maar heeft nog nooit doorgeslapen. Hij slaapt vaak max 2 a 3,5uur en is dan weer wakker, ook s'nachts. Omdat mijn vrouw hem borstvoeding geeft en vroeg vaak aan de borst in slaap viel wil hij dit nu nog steeds. Fles geven? Wilt hij niet, hij verzet zich hevig. Soms proberen we het dan maar met een kinderbeker maar dan verslikt hij zich vaak. Omdat hij aan de borst in slaap vallen is gewend kan ik als vader hem niet in slaap krijgen. <br /><br />Op advies van consultatiebureau geprobeerd slaaptraining te doen. Naast hem zitten geen aandacht etc. Maar op een gegeven moment word hij hysterisch ja dan kan hij niet meer slapen. <br /><br />Het begint ons nu best op te breken elke nacht wakker en niet doorslapen. <br /><br />Ik ben benieuwd of jullie tips hebben of jullie bekend zijn met dit gedrag. <br /><br />Ps. dit is ons 2e kind, eerste had hier geen last van. <br /><br /><br /><br /></p>
 
Ik zou het boek slaap! kopen van Suzanne Willekes daar staan superveel tips in. Of lenen bij de bieb. Er staan tips in ook over het doorbreken van verkeerde slaap associaties zoals aan de borst in slaap vallen en over het langzaam afbouwen van nachtvoedingen.
Hopelijkhelpt dat jullie op weg.
 
Dat is heftig voor jullie. Mijn dochtertje, ook de 2e, sliep pas door bij 11,5 maand. Wel wat langer achter elkaar gelukkig. Maar ook iedere nacht een voeding van mij. 
Ik denk dat er niets anders op zit dan hem te leren alleen in slaap te vallen. Maar hoe...  Hij is al wat ouder, dus zal flink wat weerstand kunnen bieden. Aan de andere kant begrijpt hij ook wel het eea. 
Alle slaapjes wakker wegleggen denk ik. Ik moet niet iedere 5 of 10 minuten gaan kijken. Dan begint het verdriet opnieuw. Soms ga ik naast het ledikantje liggen en probeer ik zo ook wat slaap te pakken als ze midden in de nacht wakker wordt. Maar als het s avonds is of overdag, dan krijgt ze 1 aai over haar bol. Eventueel een slokje water uit haar rietjes beker. Maar daarna heeft ze pech. 
Zou een slaapcoach iets zijn. Hoor daar positieve verhalen over. 
 
Onze kleine kon ook alleen maar in slaap vallen aan de borst. Op een gegeven moment had ik amper nog melk en merkte ik dat meneer niet zozeer honger had, maar gewoon zuigbehoefte, en dat alleen aan de borst. Speen accepteerde hij niet. 
Ik ben toen begonnen savonds bij het voeden, zodra hij in slaap sukkelde aan de borst, snel de tepel eruit en speen erin, maar heb wel nog in dezelfde positie laten liggen. Hij lag dus nog wel steeds dicht tegen mij aan. Daarna slapend in zijn bed gelegd, dus met de speen in zijn mond en een knuffeltje tegen zijn wang. Dit ca 2 weken zo gedaan. Daarna toen een periode direct na het voeden, terwijl dus nog wakker was, nog op de arm en dan speen er in. Vanaf toen kon ik hem snachts ook troosten door alleen de speen weer terug in de mond te doen en knuffeltje tegen zijn wang.
Ondertussen zijn we zo ver dat ik hem savonds wakker in bed kan leggen met zijn speen en knuffeltje.
Als je het gevoel hebt, dat je kindje wakker wordt omdat ze honger heeft, dan kan je de porties eten overdag ophogen. 
Heel veel succes!
 
Bedankt voor jullie reacties, 

Ik heb deze gedeeld met mijn vrouw en ze gaat het proberen met het verwisselen van de tepel voor een speen (die hebben we gelijk bij de hand). 

Ik hoor graag ook ervaringen van anderen. 
 
Terug
Bovenaan