HELP slapen is drama baby 8,5 maanden

<p>Hallo mensen, daar ben ik weer na een tijdje! Slapen ging ZO goed bij ons nét voor de zomervakantie. We waren eindelijk af van inbakeren na ruim 6,5 maand hoera! Meneer huilde niet meer uren lang in de avonden. En na de vakantie sliep hij netjes uit zichzelf om 19.00 (voorheen 21.00) een klokje rond. We zaten echt op een roze wolk zeg! Om nu weer in een donderwolk te veranderen met slapen.. Al een week is het weer drama. Sprongetje? Ziek? Tandjes? Allemaal nee. Tijdens een sprong merk ik het de hele dag door. De eerste tanden zijn al door. Hij is ziek geweest ja maar de hele dag door eet hij goed en is vrolijk op slapen ná. Hij is moe. Middagslaapjes zijn ook drama. Max half uur tot 45 minuten wat voorheen 2 uur was. Op aanraden van CB geef ik hem geen pap meer ivm zn gewicht dus voor t slapengaan BV en slapen. Eerst dacht ik dat het daaraan lag maar toen besefte ik dat het daarvoor al begonnen was. Eerst begon t met 1x wakker worden. Daarna meerdere malen krijsend wakker. Water? Huilen. Speentje erin? Huilen? Praten tegen hem? Krijsen! Gister nacht was het echt over de steep. Hij werd elke 2 uur wakker om vervolgens tegen zichzelf te praten alsof het ochtend is (was middennacht). Na 3 kwartier toch gaan kijken en als hij ons ziet is t meer krijsen. We slapen op zolder zn kamer is precies naast ons. Wat moeten we doen? Iemand herkenning? Hij wordt gewoon wakker alsof het ochtend is. Uit vermoeidheid Kindival van VSM besteld ik weet het echt niet meer. Ook puur omdat we al maanden met een kindje hebben gezeten die uren lang ging huilen en het ging net zo goed! Wel moet ik zeggen dat hij een super alert en actief jongentje is.. <!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/share/clipdata_190922_202632_848.sdoc--></p>

Oja heel herkenbaar.. Ons zoontje was gister 9 maanden. Afgelopen 3 weken vakantie gehad, nou heb 3 weken lang om half 5 langs mun bed gestaan omdat meneer klaar wakker was. Dan toch maar naar beneden gegaan omdat ik ons andere zoontje en mijn man uit wou laten slapen. Inderdaad ook meerdere keren per nacht het bed uit voor speen of gewoon omdat ie humeurig was.
Nu afgelopen dagen had ik het dus ook gehad en verrekte het om weer zo vroeg op te staan, 1x speen er in en verder heen laten doen, denk ongeveer een half uur gebrabbeld en gezeurd in zun bed, maar daarna wel doorgeslapen tot 7 uur :) en snachts er niet meer uit gehoeven. 
Daarnaast ook zijn slaapjes overdag veranderd: dit was 5 uur op, 7 tot 9 slapen, dan weer van 12 tot 14.30 slapen en dan vanaf 17.00 weer naar bed tot de volgende ochtend. Avond fles begon hij te weigeren..
Nu is het: 7 uur op, 12.00 tot 15.00 slapen, 18.00/19.00 uur naar bed, geen avond fles meer, alleen warme maaltijd en toetje.
Tis echt een fase (geloofde ik eerst ook niet en werd er echt moedeloos van), even door bijten, desnoods laten huilen (zijn wij misschien wat makkelijker in, met 2 kindjes die als baby zijnde veel hebben gehuild met kma , coeliakie en reflux)..
Succes maar komt goed!!!

Herkenbaar! Zowel de korte slaapjes overdag (of niet slapen) als de nachten. 
Wij weten inmiddels dat wanneer er echt niks aan de hand is verder, we onze zoon het best even kunnen laten huilen en niet tussendoor moeten gaan kijken. Als we gaan kijken, gaat hij alleen maar harder en langer huilen. Alsof hij denkt: hallo? Je vergeet mij! Onze zoon is ook een heel actief en vlot ventje. Ik denk dat dit er enerzijds voor zorgt dat hij z'n rust wat moeilijker kan vinden en anderzijds dat hij het zeker wel doorheeft als we 'm er steeds uithalen, hem in slaap wiegen enzo. 

Herkenbaar sinds een week! Onze zoon van bijna 8 maanden overdag lekker vrolijk, druk, kruipen, opdrukken en sinds gister zelfs gaan staan in zijn ledikantje! Een soms 2 keer overdag klein uurtje slapen en in de nacht een paar keer wakker terwijl hij voorheen heerlijk doorsliep. Er achter gekomen dat als de speen zonder iets te zeggen er snel in stoppen en snel weg gaan niet werkt dat een flesje papmelk wel helpt en weer lekker gaat slapen. Overdag laat hij de middag fles vaak voor driekwart nog staan. Andere dingen eet en drinkt hij dan liever. Dus misschien een soort groeispurt en heeft hij die extra's toch nodig wat hij overdag niet wilt..? Vooral omdat hij deze week zo aan ontwikkelen is.

Herkenbaar sinds een week! Onze zoon van bijna 8 maanden overdag lekker vrolijk, druk, kruipen, opdrukken en sinds gister zelfs gaan staan in zijn ledikantje! Een soms 2 keer overdag klein uurtje slapen en in de nacht een paar keer wakker terwijl hij voorheen heerlijk doorsliep. Er achter gekomen dat als de speen zonder iets te zeggen er snel in stoppen en snel weg gaan niet werkt dat een flesje papmelk wel helpt en weer lekker gaat slapen. Overdag laat hij de middag fles vaak voor driekwart nog staan. Andere dingen eet en drinkt hij dan liever. Dus misschien een soort groeispurt en heeft hij die extra's toch nodig wat hij overdag niet wilt..? Vooral omdat hij deze week zo aan ontwikkelen is.

De bekende slaapregressie met 9 maanden, zitten wij nu ook middenin! 
En dat in combinatie met verkouden en tandjes...
Het wordt weer beter! Sterkte!

Terug
Bovenaan