<p>Lieve allemaal, </p><p>Wij hebben 2 dochters, 1 van 4 die net naar de basisschool gaat en 1 van 10 maanden. De oudste slaapt al 4 jaar niet door. Ze wordt iedere nacht minimaal 1 x wakker, huilend, ofwel met een nachtangst, ofwel omdat ze dorst heeft, en soms komen we er niet achter en belandt ze maar even bij ons in bed. We hebben een slaapcoach gehad in de tijd dat ze iedere nacht bij ons wilde slapen met 3 bekers warme melk per nacht. Dat is wel verbeterd, maar doorslapen is echt op 1 hand te tellen. </p><p>Maar, de jongste begin nu ook slecht te slapen. Sowieso is zij ook geen doorslaper; ze wilde altijd iedere nacht nog melk (tussen 19-7 1-2 keer). Maar dat was echt: fles melk erin en dan sliep ze meteen door. Soms sliep ze zelfs door. Maar de laatste maand wordt ze al rond 22 u wakker, huilt dan, stopt wel als ik kom, maar wil dan niet drinken, duwt fles en speen weg. Als je dan de kamer verlaat, gaat ze keihard huilen, en stopt niet. Vannacht heb ik uren bij haar gezeten, stil op een stoel, maar dan blijft ze huilen. Aai over de bol = spelen met mijn hand. Trek je je hand terug = huilen. Als je contact maakt, lacht ze, dus komt niet over alsof ze ongemak ervaart. <br /><br /></p><p>Na 4 jaar zijn wij als ouders écht op. We horen alleen maar om ons heen dat kinderen doorslapen, maar die van ons dus niet. Ze krijgen beiden normaal en genoeg te eten, de jongste doet genoeg slaapjes. Ik ben niet van het laten huilen, en sowieso; ik loop continu op eieren, want als de een huilt, wordt de ander wakker en vice versa. <br /><br />Wie heeft de gouden tip?<br /><br /> </p>