HELP smetplekjes

Bah!!! wat doet dat zeer....

Ik heb vrij grote borsten van nature, maar nu zijn ze helemaal MEGA!!
Ik heb nu voor de 2de keer smetplekken onder de brosten. Dat doet zo zeer.
Ik probeer het droog te houden daaronder, maar iedere vrouw zweet daar. Helemaal als je borsten zich klaarmaken voor de toekomstige melkproductie.

Heeft er iemand tips??

Margo

Hallo,
Ik heb dit bij mijn tweede zwangerschap ook gehad. Ik was braaf bh's zonder beugels gaan dragen, omdat beugels niet goed zouden zijn. Gevolg: hangende borsten, extra zweten, en een schimmelinfectie.
Ik ben naar de huisarts gegaan, en kreeg miconazolzalf, en engels pluksel.
Ik ben zelfs nog naar de dermatoloog geweest, zo erg zag het eruit.
Ik ben daarna toch weer beugelbh's gaan dragen, en deed eerst mijn hemd aan en daarna mijn bh. , dat doe ik nu ik zwanger ben weer, en dat gaat hartstikke goed.
Ik zou als ik jou was even langs de huisarts gaan, voordat het ook een schimmelinfectie is/wordt. Mocht het nog niet zo erg zijn, helpt talkpoeder ook, en eerst je hemd met daarover je bh. werkt super! Wel zorgen dat je hemd goed onder je borst zit, zodat er geen huid op huidcontact is.

Wat vervelend! Ik heb zelf ook grote borsten en merk wel dat ik sneller zweet. Geregeld tussen door drogen (op mijn   werk met toiletpapier) en dan heb ik er geen last van.

groetjes Maris

he bah, dat klinkt vervelend!

Ik heb ook behoorlijke borsten, maar nog geen smetplekjes gelukkig. Wel al 2x  een schimmelinfectie gehad, een keer inwendig, lekker gedoe met zo'n zalf inbrengen, en een keer in mijn lies, bah vervelend...

Maar van mijn werk uit weet ik idd dat droog houden erg belangrijk is. Succes en sterkte ermee!

lfs Mick

inderdaad lastig zeg. Let er op dat de omvangmaat van je BH goed is. Ik merk dat die van mij erg snel klein zijn. Begon met 80, nu een 85 gekocht maar ook aan de kleine kant helaas.
Hoop dat je het in de toekomst een beetje onder controle kunt houden. Ik zweet ook erg tussen en onder mn borsten maar vind vooral de geur erg vervelen...pffff toen ik net bevallen was was het helemaal erg. Kon wel de hele dag douchen!

Normaal heb ik nooit last van zweten, maar in de zwangerschap wel! En vooral onder mijn borsten dus!  En die zijn in de zwangerschap een stuk gevoeliger, ik heb al heel snel last van het schuren van die band van mijn bh.

Wat een vervelend zwangerschapskwaaltje! Helaas heb ik er zelf helemaal geen last van. Ik zal ongetwijfeld een van de weinige vrouwen zijn bij wie de borsten nog geen mm zijn gegroeid. Daarnaast kon ik bij mijn eerste ook geen borstvoeding geven, omdat ik simpelweg helemaal geen melk aanmaakte. Ik verwacht nu dus weer dat het niet gaat lukken. In ieder geval allemaal veel sterkte met zalfjes smeren en hopelijk gaat het snel over.

Hoi,
Hier nog iemand met normaal een cup d en nu een f al...Vervelend dat je er zon last van hebt. Ik draag juist liever beugelbh's, (alleen al voor het aangezicht). In mijn vorige zwangerschap dacht ik dat dat niet mocht vanwege de melkklieren maar ik heb me laten vertellen dat je (mits je de juiste maat draagt) wel degelijk een beugelbh mag dragen. Zorg er wel voor dat  de beugel niet te klein is want dan prikt ie in je borst. Ik heb nu geen last van plekjes maar ik denk dat idd  (tussendoor) drogen heel belangrijk is. Overigens heb  je ook  voedingsbh's met een beugel, misschien een idee  om die vast aan te schaffen? (Anders is het zo jammer van de investering want ik weet dat een goede bh in een grotere maat niet goedkoop is..

Succes!  
Liefs,Marcia mv Puck en 25w6d zw  

Terug
Bovenaan