Help! Soort fles

Hallo Mamas en Papas,

Ik ben sinds 2 weken mama geworden van een lief jongetje. De eerste week ging alles heel goed qua voeding en slaap. Echter sinds een aantal dagen blijft meneer heel onrustig.

Ik heb het idee dat het aan het soort flesje lag maar heb ondertussen een halve winkel thuis en vindt nog niet de juiste :(. De difrax S fles daar valt die altijd op de helft in slaap en ademt hij echt heel erg zwaar. Ook doet hij dan ongeveer een halfuur (soms langer) over 60 ml. Dr brown fles speen 1 gaat waarschijnlijk iets te snel want dan spuugt meneer veel meer ( uit zijn neus en mond) maar krijgt die wel veel meer binnen dan de difrax. En dan heb ik de prematuur speen gehaald voor de dr brown maar dan zijn we ook langer dan een halfuur aan het voeden. Soms wel tot een uur. .

Iemand die hier ervaring mee heeft en tips kan geven hoe je een juiste fles vindt? Ondertussen meld die zich elk uur ( ook snachts ?) voor te voeden omdat hij dus niet genoeg binnen krijgt :(!!

Groetjes een vermoeide mama

Oh jeetje wat lastig, bij ons hielp wel de prematuur van dr brown en van avent geen eentje. Misschien dan toch de 1 en halverwege even hooghouden en laten zakken tegen het spugen? Mijn oudste spuugde heel veel en daardoor deed ik liever 30 minuten over een fpes dan al dat spugen. Dus toch die prematuur steeds gebruikt. En werd vanzelf minder lang. Ik vond altijd wel relaxt half uurtje beetje chillen haha?

Ik heb de domter brown fles met de difrax dental speen zelfde verhaal werkt perfect ze doet nu half uur soms langer over voeding zonder pauzes daarvoor had ze m met 10 min op. De dental speen is plat dus moet ze meer moeite doen. Het gaatje moet je naar beneden houden. 

Hoi vermoeide mama,
Ik heb een mannetje van nu 7 weken.
Wij hebben de Dr Brown met anti coliek.
Als je kind in slaapt valt tijdens het voeden is dat niet erg, probeer hem zachtjes wakker te maken. Van het voeden worden ze namelijk erg ontspannen. (Mijn zoon in ieder geval wel.)
Een half uur bezig zijn met voeden is niet erg, want er wordt gezegd dat er 20 minuten staat voor fles voeding.
Mocht je het idee hebben dat hij niet voldoende binnen krijgt zou ik overleggen met een lactatie deskundige en de verloskundige. Ook kun je bij het consultatiebureau terecht. (niet iedereen heeft een goede ervaring met hun, maar ik wel)
De lactatiekundige kan kijken waarom hij niet voldoende binnen krijgt en zij/hij kijkt dan ook of hij goed zijn speen vast pakt.
Ik wens je succes, en heb vertrouwen in jezelf en in je kind.
Het komt goed.
Groetjes,

Veronique

Hadden wij ook, de lansinoh fles (niet heel bekend) zorgde voor een betere aanhap zodat onze dochter effectiever en sneller dronk. Deze speen is flexibeler dan anders fles spenen waardoor de speen de vorm aanneemt van het mondje van je baby. Herkenbaar dat je alles in huis haalt haha. Succes! 

Bij ons ging het met de difrax fles en speen S wel goed, met M werd het spugen. Avent en dokter brown werkten hier niet goed. Oudste viel ook vaak halverweg in slaap. Voetjes kietelen, sokjes uit, luier halverwege verschonen, bijna niks hielp. Verschonen zou eigenlijk na een fles moeten (meestal doen ze hun behoefte tijdens het drinken), maar in verband met reflux en het weer wakker worden van je baby, begin je daar dus meestal mee. Maar je kunt het halverwege proberen.
Oh ja, probeer niet te vaak te voeden, want zeker jonge babies hebben meestal 1-2 uur na de fles krampjes. Ze hebben dan dus wel zuigbehoefte, maar niet per se honger en als je dan steeds weer een fles geeft, hebben ze een uur later weer kramp. Dus het werkt in dat geval beter om iets tegen de kramp te doen. Infacol, warmte op de buik, oid.
Succes!

Terug
Bovenaan