help... spataders !

Hallo allemaal...
Mijn zwangerschap verloopt voorspoedig, behalve de toestand van mijn benen! Ik heb spataders! Naast dat het geen mooi gezicht is, heb ik er ook veel last van; kramp, zeurende pijn. Omdat ik op   mijn werk veel loop/sta, toch maar steunkousen laten aanmeten. Ik heb ze vanmiddag opgehaald.
Ze zijn absoluut niet charmant  om te zien, ik voel me net een 'oud wijf', maar moet eerlijk zeggen dat het nu al goed aanvoelt. Hopelijk kan ik hiermee erger voorkomen.
Zijn er meer a.s mama's die hier last van hebben?
Groetjes Mar

Hoi,

Ook ik heb enorm last van spataders en word daardoor wel een keer of 4/5 per nacht wakker van de kramp in mijn benen.
Gisteren bij de verloskundige eens nagevraagd wat jee ran kunt doen en zij adviseerd magnesium tabletten kun je gewoon bij de apotheek of reformzaak halen en werken spierontspannend. Is het proberen waard toch ? Ook heb je in sommige plaatsen de spatader therapeut zitten ( is hier te ver vandaan dan moet ik steeds naar Zwolle) en dat schijnt geweldig te werken. Kijk ze gaan er niet weg van maar als het maar helpt tegen de krampen en pijn. Ook moet mijn man voortaan elke avond voor het slapen gaan masseren van mijn enkel tot mijn dijbeen en moet er een kruik mee naar bed want dan blijven je spieren warm.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes.

Inderdaad zoals Dory zegt, zijn er spatader-therapeuten.
Vaak zijn de spatader-therapeuten fysiotherapeuten van oorsprong. Ze kunnen je voorzien van adviezen e.d. en massage ter verlichting van de klachten.

@ Dory: ik weet niet waar je woont maar weet dat in Kampen ook een spatader-therapeut zit...

Heel veel sterkte jullie beiden!

Hoi Marieke,

Ik woon in Deventer dus ook Kampen is niet naast de deur helaas. Met zeggen ik heb eigenlijk geen pijn hoor alleen elke nacht er wel een keer of 5 6 uit voor de kramp en dat is zo vermoeiend. Maar ach zoals ik altijd zeg als dit het ergste is die krampen dan wil ik ervoor tekenen. Heb nu die magnesium tabletten gekocht dus eens kijken wat dat uithaalt.

Fijn weekend,

Dory

Hoi!
Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig kan ik er (nog) wel goed om slapen. Alleen overdag trekt het veel door m'n benen, vooral onderbenen. Soort kramp zeg maar...
De steunkousen geven wel wat verlichting.
Hopelijk wordt het niet erger; maar ben er bang voor, met de zomer in het vooruitzicht. Maar ja, we zien wel...
Groetjes Mar

Terug
Bovenaan