help speen/fles/onrust!

ik gebruik een difraxfles met de kleinste speen (=s)maar de voeding gaat nog steeds te snel
als je hem onderstebovenhoud loopt het er zo uit!
mn mannetje (3maanden) hoeft amper zelf te zuigen.
ook bij een nieuwe speen en de 1,2,3 speen ookal geprobeerd en die rare platte met het gaatje boven werkte ook niet, veelste snel

herkent iemand dit en heeft iemand tips?

ook heeft hij er gewoon last van, heeft veel last van ingeslikte lucht, is winderig, erg onrustig tijdens het drinken en laat steeds van de 5 flessen 3 flessen      60/70 cc van de 180 cc staan.
ook slaapt hij steeds maar kort en is dan als hij weer even wakker is geweest weer moe maar erg huilerig en kan niet in slaap komen, dit de hele dag zo door
vanaf 8 uur slaapt hij wel goed tot de volgende ochtend 6.30 (22,30 nog wel een fles)
soms denk ik wel eens dat hij melk allergie heeft ofzo?

kan iemand helpen word er een beetje moedeloos van, steeds maar tobbe!
 
Hey klavertjevier,

Ik reageer omdat ik weet hoe moedeloos je van het spenengegoochel kan worden!
Ook wij kunnen zelf een spenenwinkel beginnen  inmiddels is mijn zoontje 9 maand en alle problemen voorbij maar toch!
Ik vind het wel heel vreemd want ik herken het niet dat de voeding zo door de S-speen loopt...Maak je wel iedere keer na het reinigen van de fles het gaatje van het ventiel (in de bodem) weer even open alvorens je de fles weer in elkaar schroeft? Je herkent het aan het geluid wat de fles geeft als de kleine zuigt en de lucht laat ontsnappen..
Bij ons was het andersom; wij gaven voeding tegen het spugen, daar zit dus joh.broodpitmeel (Nutrton) in wat de voeding verdikt, met als gevolg dat de S te klein was en de M te groot! Ik weet niet of je een S-fles hebt (is ons erg goed bevallen!) en welk merk voeding je geeft?
Vóór de tuitbeker  gebruikten we de S-speen (daddy's choice kersmodel wel te verstaan) voor diksap en water  maar ook dat komt er slechts druppelgewijs uit.
Ons zoontje dronk zelf sap uit de kleine S-fles vanaf een maand of 6 door de handvatten die je eraan kunt zetten.  Dat lukte perfect (liggend nog wel) zonder zelf doorweekt te zijn dus dan weet je het wel!
Als je kleintje ook wel spuugt zou je ook wat Nutriton (niet gelijk te veel maar bv 1 schepje op 180cc water ofzo) kunnen toevoegen, kijken of dat wat helpt.
Als je een maandje verder bent zou je ook rijstebloem mogen geven al zijn de meningen van CB tot CB daar over verdeeld. Qua leeftijd bedoel ik.
Wat slapen betreft, wij hebben de kleine een week of 3 ingebakerd gehad en dat bracht hem weer in het juiste ritme. Super gewerkt, advies kun je vragen bij het CB daar kunnen ze het ook voordoen hoe het moet   Ik weet niet of je in de buurt van de duitse grens woont, maar ze hebben hier op het buro me de tip gegeven Lefax te kopen, dit helpt tegen krampjes en winderigheid en voeg je gewoon toe in de fles. Iets minder bewerkelijk dan de cinababy druppeltjes van VSM...
Als nog niets helpt zou ik echt op zoek gaan naar een andere fles (B-free ofzo) want van Difrax is de S-speen het kleinste dus ook kleiner dan stand 1 van  de 1-2-3 speen
(Waar trouwens een standenring voor op de markt komt wrs deze maand, handig voor straks, kun je hem simpeler verdraaien)
Ik wens je heel veel succes! Ik hoop dat je wat   aan mijn lange verhaal hebt!

Grtz Sas
 
Terug
Bovenaan