Help, sprong 4

<p>Hi,</p><p>Mijn zoontje zit sinds een paar dagen in sprong 4. Wat er ramp! Hij heeft altijd veel last van de sprongen: veel huilen, niet in de box willen, hongerig. Knuffelen, draagzak en wandelen helpen even maar daarna zet hij het weer op schreeuwen. Deze sprong schijnt 6 WEKEN te duren. Kan iemand mij wat moed inspreken? Deze dag duurt nu al eindeloos.</p><p> </p>

Ah wat vervelend. Voor jou maar ook voor je zoontje.
Mijn dochtertje zit nog niet in sprong 4 ( alhoewel...) maar momenteel zijn de box, wipstoel, en noem maar op echt een ramp.
Ik heb toevallig vandaag het c.s. gebelt om eens te vragen...
hun geven aan dat gedoseerd negeren echt geen kwaad kan, dus niet je baby negeren, maar benoemen wat je gaat doen, en af en toe even laten horen dat je er bent...
mag ik vragen hoeveel weken je zoontje is? 

Hoe werkt dat gedoseerd negeren? Dan alsnog in de box leggen o.i.d? Als ik dat zou doen dan blijft hij hysterisch huilen...
Hij is nu 14 weken en 3 dagen. Sprongetjes beginnen bij hem meestal een halve week eerder dan de "geplande datum"

Volgens mij is het niet zo dat de sprong echt zolang duurt toch? Zoals ik het boek lees wil het zeggen dat je baby in deze weken veel leert en ergens in die periode het sprongetje is, met het onweerswolkje als gemiddelde. En dit duurt toch vaak maximaal een paar dagen?

Ik kan me die sprong nog goed herinneren. Hier was het zo'n 2 weken een beetje meer mopperen dan normaal (ene dag meer dan de ander), 3 dagen echt stront chagrijnig en echt niks goed, toen weer 2 weken ofzo beetje mopperen en toen was 't over. Die drie dagen waren verschrikkelijk. 
Wat betreft negeren, ik heb in die periode wel eens gehad dat ik dacht, bekijk het maar even 10 minuten en dan legde ik onze zoon in de box en liep zelf weg. Dan was 't eerst huilen en na een paar minuten opeens best lief spelen. Ook van korte duur, maar een korte time out is best fijn op dat soort dagen. 

Hoihoi!
Mijn zoontje (16 wk) zit ook in sprong 4. En zelfs in de draagdoek slaapt hij kort. Hij is al n slechte slaper dus doe m minimaal 1 slaap in de draagdoek zodattie iig 1 lange slaap heeft.. maar nu... hij lijkt soms ook wel bozig/ongedurig en drinkt slecht..  ik las ergens dat babys tussen de 14 en 16 weken last beginnen te krijgen van deze sprong.. en ik lees zoveel verschillende verhalen hoe lang t duurt... ik denk dat er niks anders op zit dan er doorheen komen.. maar hee..wie weet n blije baby met de feestdagen en alles gaat voorbij! Houd moed!

[quote quote=10266622]Hoihoi! Mijn zoontje (16 wk) zit ook in sprong 4. En zelfs in de draagdoek slaapt hij kort. Hij is al n slechte slaper dus doe m minimaal 1 slaap in de draagdoek zodattie iig 1 lange slaap heeft.. maar nu… hij lijkt soms ook wel bozig/ongedurig en drinkt slecht.. ik las ergens dat babys tussen de 14 en 16 weken last beginnen te krijgen van deze sprong.. en ik lees zoveel verschillende verhalen hoe lang t duurt… ik denk dat er niks anders op zit dan er doorheen komen.. maar hee..wie weet n blije baby met de feestdagen en alles gaat voorbij! Houd moed![/quote]
Als de baby's nu in sprong 4 zitten dan zitten ze met kerst alweer in de 5e sprong geloof ik... tenminste mijn dochtertje is net een weekje uit sprong 4 en met kerst is nummer 5 aan de beurt ?

Terug
Bovenaan