Help, sta voor een raadsel?

Hallo

Ik weet effe niet wat ik moet doen. Ik zal de situatie zo duidelijk en kort mogelijk beschrijven:
Onze zoon is nu 15 wk
Bij de geboorte was hij al snel verkouden (na 3dg) en dit ging eigenlijk niet over heeft 8 wk geduurd (vooral hoesten). Ging regelmatig naar ha om naar de longen te laten luisteren, maar deze waren steeds schoon. Hij ging ook steeds meer spugen (geen golven) maar best wel beetjes de hele tijd door. Dus niet alleen na de voeding. Toen naar de kinderarts geweest en die concludeerde dat hij reflux heeft dus aan de jhbp (nutriton). Hoesten kan nl een teken zijn van reflux vooral als het hoesten aanblijft.
Daar kreeg hij veel last van scheetjes krampen en onrustig maar hij spuugde niet meer.

Bij 12 wk ben ik ermee gestopt en ben ik over gestapt van bv naar fv. Hij kreeg geen nutriton meer. Moet ook zeggen dat hij bijna niet meer spuugde. Hij is ook veel vrolijker en geen scheten en krampen van dat spul.

Nu is hij al ruim een week verkouden, tenminste denken we omdat het bij de eesrte keer verkoudheid ook heeft geleid tot reflux. Hij hoest ook flink en spuugt weer wat meer   (oa door hoesten). Hij is de laatste dagen wel zeer vrolijk
Nu ben ik gisteren weer begonnen die jhbp en hij is weer huilerig scheetjes krampen.
Maar spuugt minder.
Weet niet zo goed wat ik moet doen. Hem die nutriton geven  waardoor hij veel last heeft en huilerig is. Of niet geven en ff afwachten of het dit keer een verkoudheid is en dat het hoesten van zelf over gaat.

Toch nog een lang verhaal. hoop dat iemand mij van advies kan geven.

bvd

Groetjes annegien

Hallo,

Tessa krijgt friso comfort, daar zit ook jbpm in waarddor ze ook erg veel krampen kreeg.. Ze krijgt deze voeding trouwens ook vanwege de reflux. Ik heb nou leren omgaan met de krampen enzo en ben er nu ( na ong. 6 weken uitvinden) wel een beetje achter wat ik aan de krampjes kan doen..
-De fles maak ik klaar met kokend water, de jbpm lost dan beter op en is wat lichter te verteren. Je kunt de fles dan afkoelen onder de kraan.
- Ik doe na elke fles een hydrofiel luier even in de magnetron tot die lekker warm is, en die draai ik dan om haar buikje,
- Ik masseer haar buikje na elke fles als de warme luier erom zit. Ik wrijf dan rondjes met de klok mee,
- en als dat alles niet helpt dan baker ik haar in. Dit werkt perfect.

Dit is niet zo hard bedoeld als het er misschien komt te staan, maar ik heb liever dat Tessa last heeft van krampjes ed dan van reflux. De krampjes kun je op heel veel manieren verlichten, de reflux niet. Hoop dat je er wat mee kunt..
Groetjes Carla

Ps: Ik heb ook de sina baby druppels en venkel thee geprobeerd maar hier leek het juist erger van te worden...

Hoi

Wilde effe reageren het zijn niet zo zeer krampen (heeft hij natuurlijk ook last van) want die trekken snel weg. Maar het zijn vooral de scheetjes die de HELE dag door dwars zitten van dat spul.

hoi gienie
boas krijgt ook nutriton,maar heeft gelukkig geen krampjes.bij boas word de ontlasting juist lekker soepel van de nutriton.hij laat ook veel scheetjes,maar heeft daar geen last van.ik dacht eigenlijk dat dat wel normaal was en had de link naar de nutriton nog niet gelegd.scheetjes laten hoort bij de spijsvertering toch?ik kan er zelf ook wat van,om over mn man nog maar te zwijgen.
je had het laatst ook over rijstebloem ipv nutriton he?boas krijgt savonds nutrix,maar met alleen nutrix spuugt hij toch nog.dus daar gaat bij ons ook nog eens nutriton doorheen.dus als vervanging werkt het dus niet.hier niet althans.
misschien kun je een middeltje ter ondersteuning van de darmflora proberen?abc-dolphius of iets anders.even informeren bij de huisarts misschien?
succes!!groetjes kari

Tessa kreeg juist krampjes van de scheetjes die ze er niet uit kreeg.. vaak huilde ze dan heel erg, soms zelfs krijsen. als de scheetjes er eenmaal uit waren had ze ook geen kampjes meer.. Ik dacht juist dat de krampjes altijd door de scheetjes kwamen die dwars zaten.. Maar hou er rekening mee dat tessa m'n eerste is en ik van veel dingen nog geen/niet veel verstand heb....

Hoi,

Ik kan je niet echt advies geven, maar ik wilde even zeggen dat mijn mannetje ook meer spuugt met zijn verkoudheid. Hij is vanaf het begin al een beetje een spuger geweest, gaf heel vaak mondjes voeding terug, tot wel 10-20 keer per dag, ook uren na een voeding. Maar hij was altijd vrolijk, groeide goed, huilde erg weinig, dus het is nooit bij mij opgekomen om er iets aan te doen. Heb ook nooit nutriton e.d. gebruikt, of andere flesvoeding (krijgt nu Nutrilon hypoallergeen, tot 10 weken BV gehad).
Toen hij 12-13 weken was werd dit spugen aanmerkelijk minder, hij lijkt er een beetje overheen gegroeit te zijn.
Maar nu is hij sinds ruim 1 week echt verkouden en het spugen is meteen terug! En niet eens alleen tijdens een hoestbui. Er is een dag geweest dat hij echt projectiel braken heeft gehad, in grote golven! En hij is nog steeds vrolijk...
En nog een feitje om misschien mee te nemen: hoesten kan best lang aanhouden, ook nadat de verkoudheid eigenlijk al over is. Ik weet dat het bij volwassenen wel max 6 weken kan duren! Door de irritatie van slijmvlies tijdens de verkoudheid, blijft deze nog een tijdje daarna extra gevoelig voor prikkels, ook is het genezen.

In ieder geval veel sterkte en succes met je keuze. Ik durf niet te zeggen wat wijsheid is...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Terug
Bovenaan