Help, sta voor een raadsel?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Hoor eigenlijk bij het voorjaar forum maar misschien kunnen jullie mij een advies geven!

Ik weet effe niet wat ik moet doen. Ik zal de situatie zo duidelijk en kort mogelijk beschrijven:
Onze zoon is nu 15 wk
Bij de geboorte was hij al snel verkouden (na 3dg) en dit ging eigenlijk niet over heeft 8 wk geduurd (vooral hoesten). Ging regelmatig naar ha om naar de longen te laten luisteren, maar deze waren steeds schoon. Hij ging ook steeds meer spugen (geen golven) maar best wel beetjes de hele tijd door. Dus niet alleen na de voeding. Toen naar de kinderarts geweest en die concludeerde dat hij reflux heeft dus aan de jhbp (nutriton). Hoesten kan nl een teken zijn van reflux vooral als het hoesten aanblijft.
Daar kreeg hij veel last van scheetjes krampen en onrustig maar hij spuugde niet meer.

Bij 12 wk ben ik ermee gestopt en ben ik over gestapt van bv naar fv. Hij kreeg geen nutriton meer. Moet ook zeggen dat hij bijna niet meer spuugde. Hij is ook veel vrolijker en geen scheten en krampen van dat spul.

Nu is hij al ruim een week verkouden, tenminste denken we omdat het bij de eesrte keer verkoudheid ook heeft geleid tot reflux. Hij hoest ook flink en spuugt weer wat meer   (oa door hoesten). Hij is de laatste dagen wel zeer vrolijk
Nu ben ik gisteren weer begonnen die jhbp en hij is weer huilerig scheetjes krampen.
Maar spuugt minder.
Weet niet zo goed wat ik moet doen. Hem die nutriton geven  waardoor hij veel last heeft en huilerig is. Of niet geven en ff afwachten of het dit keer een verkoudheid is en dat het hoesten van zelf over gaat.

Toch nog een lang verhaal. hoop dat iemand mij van advies kan geven.

bvd

Groetjes annegien

hoi,

ik zou gewoon even afwachten of dat het een verkoudhid is (deze keer).
mijn dochtertje heeft geen reflux gehad, maar ze is nu ook verkouden en vanmorgen kwam de voeding er dus wel met een golf uit.
ook doordat ze moest hoesten.
misschien ben je na die relfux snel geneigd meteen te denken dat het nu misschien ook zo is.
ik zou het nog een weekje aankijken, misschien wordt het dan wel minder en heeft ie niet met die krampjes gezeten.
want dat is nog vervelende dan een verkoudheid. (lijkt mij).

kijk maar wat je doet (ik denk dat ik het zo zou doen), jij kent je kindje het beste.

Mejon

Ik zou denk ik even afwachten,misschien is het verkoudheid en binnen een week weer over. Teun heeft ook heel veel gespuugt (nog steeds eigenlijk) en ik heb ook jhbm gebruikt,toen is hij een huilbaby geworden (ik wist alleen niet dat dat aan het jhbm lag)
Hij heeft zo`n krampen gehad en achteraf ben ik daar dus achter gekomen toen ik het jhbm weg ben gaan laten. Ik heb het daarna nog eens geprobeerd en meteen was het weer terug. Hij heeft bijna 2 maanden gehuild en nu spuugt hij wel maar dat vind ik beter dan huilen. Op het cb zeggen ze dat dat rond een jaar over is omdat ze dan vastvoedsel gaan eten. Nu heb ik altijd een handdoek bij de hand en overal slabbertjes en spuugdoekjes. Als je kleintje na een week nog spuugt kun je altijd nog met de jhbm beginnen. Als het na een week over is is het de verkoudheid geweest.
Moeilijk hè!!!
Succes er mee!!

Groetjes Mikkie

Ps. ik heb omneo dat is tegen licht spugen en krampjes,daar zit ook een soort jbpm in maar daar reageert teun niet op.

Hey!
Inderdaad, je weet uiteindelijk zelf het beste wat goed is voor je kind want elk kind is natuurlijk anders!
Wij gebruiken ook al lang nutriton, maar ze heeft hier eigenlijk nooit last van gehad.
Ik had ongeveer 1,5 maand geleden niets meer in huis en had 1 fles zonder gemaakt en meteen weer spugen! Heb ik de keer daarna op het bureau nagevraagd en daar zeiden ze dat ik het gewoon moest blijven gebruiken en dat ik niet moest afbouwen maar dat baby's hoe ouder ze worden hoe meer nutriton nodig hebben in de fles! Wij geven nu 4 schepjes (afgestreken) op 180 cc..
Heb je al eens geprobeerd om iets van de vsm ofzo te halen tegen de scheetjes/krampjes? Ze heeft het in het begin nl wel even gehad (toen nog geen nutriton) en hier heeft het wel goed geholpen.

Succes ermee!

Hoi Gienie,

Ik zou het even afwachten maar als het te lang duurt wel actie ondernemen. Onze dochter had ook veel last van spugen en scheetjes, krampjes. Tot 3 maanden begon ze ook altijd te kuchen als we haar op haar rug legden en mondjes terug geven. Ik ben op een gegeven moment gestopt met de BV en Friso Comfort gaan geven. Daar zit al jbpm door om de voeding wat dikker te maken maar tegelijkertijd is het speciaal tegen krampjes en verstopping. Misschien een idee als het aanhoud

Terug
Bovenaan