Help?? Steeds autogordels losmaken.

Hallo Meiden,

Wij hebben een groot probleem???

Onze zoon maakt namelijk onder het autorijden steeds de gordels los van zijn autostoel,
en zodra we uit de auto komen om hem er uit te halen zit hij al op de voorstoel achter het stuur.

Heeft iemand hier een goede tip voor om dit te kunnen voorkomen.

Alles is welkom want wij weten het momenteel even niet meer?

Groetjes Mammajesse
 
Hoi Mamajesse,
Onze zoon heeft nog niet ontdekt hoe de gordeltjes los kunnen, maar het zoontje van mijn collega wel. Ik heb haar oplossing goed onthouden, kan altijd van pas komen. Ze heeft het 'houdertje' waar je de gordeltjes indrukt omgedraaid (snap je?). Zo zit het 'drukgedeelte' tegen zijn buikje aan zoda hij er niet meer met zijn vingertjes op kan drukken. Is makkelijk en effectief. Moet je kindje niet al te technisch zijn, anders helpt het niet natuurlijk, hihi.
groetjes van Ruth
 
Onze dochter krijgt hem (nog) niet los, maar ging wel steeds met haar armen er tussen uit. Vonden wij natuurlijk niet goed! Nu hebben we haar verteld dat ze haar gordel om moet houden want anders "wirdt de politieman boos"... En dat pikt ze dus, al ruim een jaar! Het is nu zelfs zo dat als ik mijn gordel los maak ik van achter het commentaar krijg: "mama, niet gordel losmaken, dan wordt de politie boos...."

Succes,
Jolanda

p.s. vandaag was bij thuiskomst ook haar gordel los, ik hoop dus dat ik hem gewoon niet goed vast had gemaakt...
 
Inderdaad, daarover wordt niet onderhandeld...

Ik heb mijn dochter de auto uitgezet, zo van als je je gordel niet om hebt mag je niet met de auto mee, was op een voor haar vreemde plek, dus dat maakte indruk en het is ook niet meer gebeurd daarna (ze had hem stiekem losgemaakt en toen ik moest remmen voor een verkeersdrempel knalde ze naar voren, dus dat en het eruit zetten maakte heel veel indruk) (ze was wel al ruim 3)

Voor die tijd deed de politie-truc het ook goed, en ook dora "gordels om dan zijn we veilig" was heel interessant...

groetjes Yvonne
 

Hallo Meiden,

Dat met het omdraaien van de gordel helpt bij hem ook niet meer want hij weet dan percies hoe hij het zover kan krijgen dat hij toch nog los komt.

Het zeggen van de politie wordt boos dat heeft eventjes een beetje indruk gemaakt op hem maar daarna probeert hij het gewoon weer.
Ik ga het wel even proberen van het uit de auto zetten en dan als hij geen gordel om heeft dat mama en papa niet meer verder rijden, wil eens kijken of dat wel helpt.
Maar het onderhandelen doen wij toch niet want dat werkt alleen maar avenrechts bij hem.
Hij is trouwens nu 2 jaar en 8 maanden.

Maar wel bedankt voor de reacties en hopelijk komen er toch nog wel meer.

Groetjes Mammajesse

 
Hoi,
Onze zoon heeft ook door hoe hij los kan komen in de auto.....
Heb de auto langs de kant gezet en ben heeeeeeel boos geworden.
Dat heeft gewerkt want als hij er nu aan wil zitten waarschuw ik en dat is genoeg.
Ook ben ik hem nu aan het uitleggen dat wanneer je er bent en de motor wordt afgezet, dat je dan pas de gordel af mag doen en niet eerder.
succes en groetjes Melanie mmv Quinten (31-08-04) en Elvira (22-05-07)
 
Onze beide jongens hebben het ook gedaan en we hebben met beide een noodstop gemaakt op de parkeerplaats. Bij de oudste werkte het perfect, hij kwam met zijn neus tegen de voorstoel en heeft vreselijk gebrult, vooral van de schrik en heeft het nooit meer gedaan. Nr 2 heeft duidelijk een ander karakter, hij vond het super leuk en riep "nog een keer' dus het werkt niet bij iedereen. Nr 2 (nu 2 jaar en 9 maanden)hebben we  nu al ruim drie maanden in de grote autostoel zitten.  (Noodgewdongen omdat  er anders geen drie kids op de achterbank passen).  zo'n zitverhoger met rugleuning met de gewone gordel en dat gaat prima. Hij heef iets meer beweegruimte en kna dus beter vooruit naar buiten kijken en maakt nu pas zijn gordel open als we stil staan.
 
Terug
Bovenaan