help, stikneigingen!

Wie kent het volgende? Mijn dochter van 7 weken had gisteren bij het wakker worden in een keer last van een soort stikneiging. Ze kreeg hele grote ogen, stopte met ademen, leek heel veel moeite te doen om lucht te krijgen en sloeg wild met haar armpjes. Ik heb haar snel uit bedje getild en rechtop tegen me aan gehouden. Ze begon toen gelukkig heel hard te huilen. Ik heb haar rustig kunnen krijgen en uiteindelijk weer te slapen gelegd. Later in de nacht had ze het nog 1 keer. Ze is wat neusverkouden, misschien slikt ze wat slijm door en lukt dat niet? Ik ben me wild geschrokken en heb de rest van de nacht geen oog dicht gedaan. Het consultatiebureau gebeld, maar daar wisten ze ook niet wat het was, zo lang ze niet van kleur verandert is er niks aan de hand. Ik heb tips voor de verkoudheid gekregen. Hebben jullie nog tips, en dezelfde ervaring??

Jootje
 
Hoi,

geen ervaring mee, maar misschien kan je een halve ui bij haar bed leggen zodat d'r neus een beetje vrij blijft. Wel even voorzichtig proberen; Dion heeft er nooit last van gehad, maar ik heb wel eens van anderen gehoord dat kindjes heel heftig op die ui reageren (met rode oogjes e.d.) dus misschien overdag proberen en regelmatig gaan kijken?

groetjes,
yolanda
 
hoi hoi,

misschien kun je het hoofdje wat omhoog leggen door bijvoorbeeld een handoek rolletje onder het martrasje te doen

en ik heb neusspray van otrivin care   is gewoon een zoutoplossing maar extra verzorgend
zorgt dat er geen korstjes in de neus blijven zitten erg fijn

succes ermee
groetjes
roelie
 
Hallo,

Als mijn zoon verkouden is smeer ik Vicks op zijn borstkas voor het slapen gaan,dan krijgt ie meer lucht.

Ik heb het ook met hem meegemaakt toen ie 4 maanden was.
Hij stikte.Het bleek reflux te zijn,later bleek het Kiss-syndroom te zijn.
Maar als het door de verkoudheid komt,waarom ga je dan niet even langs je huisarts?

groetjes,
CLau
 
Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft het gelukkig niet meer gehad en voor de verkoudheid heb ik nu een neusspray (zoutoplossing) en ga ik baby luuf gebruiken. Handdoek onder het matrasje gedaan en hopen dat het een eenmalige actie was. Als ze het weer mocht krijgen, ga ik ik inderdaad naar mijn huisarts, die ik al wel heb gebeld. Die gaf ook aan neusspray te gaan gebruiken en evt. koorts in de gaten te houden. En natuurlijk bij twijfel langs te komen. Ze heeft afgelopen nacht heerlijk geslapen en ook vandaag is ze weer heerlijk rustig, zoals ik al een beetje van haar gewend ben.

groetjes, Jootje
 
Hoi Jootje,

Als het weer erger wordt, zou je ook Ventolin kunnen gebruiken, met een babyinhaler. Wij hebben bij ons dochtertje ook gemerkt, dat ze soms helemaal vol zit met slijm en dat dan ophoest. Met de Ventolin wordt dat minder en heeft ze meer lucht. Onze huisarts verzekerde ons trouwens, dat als ze erg hoesten en dus slijm ophoesten, niet kunnen stikken. Want net als jij ben ik me de eerste keer ook rotgeschrokken. Ik hoop niet dat het zover komt, maar in ieder geval een tip, voor als je onverhoopt toch naar de huisarts moet. Dan kun je dat misschien aangeven, misschien is het wat. Succes.

Groetjes Marielle
 
Hoi hoi!

Toevallig had mijn zoontje een paar weken terug precies hetzelfde. Met dezelfde symptonen en dezelfde verkoudheidsverschijnselen. We zijn toen 's avonds nog naar de huisartsenpost geweest. Die heeft hem helemaal onderzocht, maar kon niets vinden. Wij dus met een redelijk opgelucht gevoel naar huis, want, geen slijm in zn longen o.i.d. Eenmaal in z'n wiegje heeft hij prima geslapen.
Eenmalig raar verhaal dus...
Gelukkig gaat het met jouw kindje nu ook weer goed!
Groetjes Ann.
 
Terug
Bovenaan