help! tanden en kiezen komen door

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje heeft enorm last van zijn doorkomende tandjes en kiezen , zijn eerste twee kreeg hij met negen maanden oud..daarna was het een hele poos rustig en nu met 15 maanden krijgt hij er een helehoop tegelijk door inclusief kiezen..Je kunt je dus wel voorstellen dat dit een pijnlijke periode voor hem is..Mijn vraag is eigenlijk wat doen jullie om de pijn te verzachten? Bijtring wilt ie niet, heb er meerdere gehad maar hij wilt ze gewoon niet en ik heb ook gehoord van een soort spul dat je op de tandjes smeert het zou ietwat verdoven iemand ervaring daarmee? en kan ik dat gewoon bij de drogist of apotheek krijgen?
Tips zijn welkom!

Hoi,
Wij hebben bij onze dochter (nu 16 maanden) Dentinox gebruikt. Dit smeer je inderdaad met je vinger op de pijnlijke plekjes in de mond. Isabel vond het lekker spul en wij kregen het idee dat het echt wel hielp. Je kan het inderdaad gewoon bij het Kruidvat of de Etos halen hoor. Weet even niet meer hoe duur het is.
Isabel heeft al een tijdje 8 tandjes en 4 kiezen. Nu maar wachten op de rest...
Groetjes, Leonie

Bedankt voor de tip ben meteen een flesje gaan halen hij ligt nu lekker te slapen dus het is even afwachten of het werkt..

liefs mama van jordy

Hoi hoi,

Wij gebruiken ook dentinox, volgens mij werkt het goed. Hij kan dan meestal wel slapen. Nog niet zo heel veel ervaring, hij heeft pas 5 tanden (bij 14 maanden). Dus denk dat wij straks ook alles ineens gaan krijgen.

Succes ermee.

groeten, Kabo

Hoi hoi,

Onze dochter heeft al veel tandjes, wat bij haar goed helpt zijn chamondent druppels van VSM. Maar dat andere wat hierboven staat beschreven kan ook goed helpen.
Bijtring heeft ze bij ons niet gebruikt.

Succes, Sylvia

Hij heeft gister na een week niet kunnen doorslapen eindelijk weer een nachtje lekker doorgeslapen heeerlijk.. Ik had 3 druppeltjes gesmeerd voor het slapen gaan wist niet dat het zo goed werkte ik heb hem de hele nacht niet meer gehoord.Had ik dit eerder geweten!

heel erg bedankt voor jullie reacties  
groetjes een gelukkige moeder

ja dentinox is echt geweldig spul.. klinkt miss raar maar ik had laatst last van een doorkomende verstandskies en het was 1 dag voor kerst...dr op vakantie, tandarts op vakantie,....en ik verging van de pijn..toen heb ik dentinox uit alle frustratie erop gesmeerd en het verdoofde idd wel..laat staan bij de kleine hummeltjes..

tip dus voor als jullie kiezen doorkomen haha..

hihi leuk om te weten dat het bij ons ook werkt heb idd ook nog wel eens last van mijn doorkomende verstandskies..

Terug
Bovenaan