help! Tandenpoetsen een ramp..

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb een klein  druktemakertje die behalve zijn hapjes eten nu ook zijn tandjes  ZELF  wil poetsen!! Dus de tandenborstel zelf vasthouden en erop kauwen, mee spelen  of sabbelen, daar komt het op neer.
Zodra ik het weer voorzichtig van hem overneem (om toch iets wat op poetsen lijkt te kunnen doen;) is het drama!!! Wild krijsen, trappen, schoppen noem maar op en dan is ie zo sterk dat ik hem bijna niet meer op de commode kan houden, ongelooflijk!
Ik heb vanaf het begin al een vast ritueel (vast tijdstip, voor het slapen gaan 's avonds, eigenverzonnen liedje erbij zingen etc. etc.) maar het lijkt niet meer te helpen... ik wil toch graag dat die tandjes goed gepoetst worden, al is het maar heel eventjes, maar hij zal er toch aan moeten wennen.

Hoe pak ik dit aan????

Vervelend dat hij het niet leuk (meer) vind!! Dus een liedje erbij gezongen had je ookal??
Mss kan je man/vriend meegaan naar boven, en hem proberen af te leiden??
Of een eigen tandenborsteltje geven, en hem daarmee laten spelen, en jij dan stiekem  proberen te poetsen??

Ik ben benieuwd naar de andere reacties!

Liefs Debby.

Daan houdt ook absoluut niet van tandenpoetsen, maar die pak ik in de houtgreep en poets dan zijn tanden.
Als ik klaar ben dan mag hij even zelf met de tandenborstel 'spelen' .

gr Saskia

Volgens mij denken onze buren dat we haar rond 7 uur 's avonds flink mishandelen, want ook onze prinses schreeuwt moord en brand bij het tandenpoetsen. Liedjes zingen, haar een eigen tandenborstel geven etc etc helpt allemaal niks, dus voorlopig idd in de houtgreep en met zijn tweeeen die vier tanden van haar poetsen....

Ik heb toevallig net een tijdschrift gelezen dat speciaal gericht was op de eerste verjaardag en alles rondom het eertse jaar. Daar ging ook een stukje over niet willen poetsen. Ze zeiden daar dat je de tanden dan in bad moet poetsen en het kind een eigen borstel moet geven. Door het spetterend in bad te doen zouden ze het wel goed vinden. Heb geen flauw idee of het werkt maar wilde je de tip niet onthouden. SUCCES!!!!!!

Terug
Bovenaan