help....tandenpoetsen

A

Anoniem

Guest
Tandenpoetsen is iets wat Thijs helemaal niet leuk vind. Nu heb ik gelezen dat als de tandjes doorkomen of net door zijn het zo belangrijk is om te poetsen omdat er nog geen glazuur op zit of zo iets.
Het is elke avond een drama om zijn 2 tandjes die nog maar voor de helft door zijn te poetsen.
Hoe doen jullie dat, en heeft iemand misschien een tips voor me?

Groetjes Jama mv Thijs

Bij ons is het vaak teamwork..

Mijn vriend en ik brengen Kay áltijd samen naar bed.
Dus als de een hem de tandjes gaat poetsen dan maakt de ander hem aan het lachen. Zijn mondje is dan natuurlijk open en is het poetsen makkelijk.
Een enkele keer heeft hij er geen zin in en dan moet hij huilen. Maar ook dat is alleen maar prima, want  hij huilt ook met zijn mondje open en kun je er weer makkelijk bij. Daarna geven we hem altijd de tandeborstel zodat hij even zelf kan poetsen/spelen en is hij alles weer vergeten.

Vaak vinden ze het niet leuk omdat ze erg moe zijn. Een idee is dan, wat wij doen als Kay héél erg moe is,  om een uurtje eerder de tandjes te gaan poesten zodat hij daarna gewoon lekker meteen z'n bedje in kan!

Succes!

Esmé mv Kay

Hoi,
Er schijnen ook tandenborsteltjes te zijn die je zelf om je vinger kunt doen, zodat je er makkelijker (?) bij kan. Ik heb geen ervaring daarmee.
Wij poetsen 1 x per dag. Als Julian er geen zin in heeft...nou ja, dan maar niet. De laatste tijd wil hij de borstel zelf vastpakken en "poetsen", dan laat ik hem lekker zijn gang gaan. En soms helpt het als ik het voor doe, zodat hij niet alleen in de spiegel ziet wat er gebeurt, maar het ook bij mama ziet.
Succes!

Daisy

noa vind het heel erg leuk om zijn tanden te poetsen

hij vind de tandenborstel interessant en de tadpasta heel erg lekker

we zeggen ook altijd mmmm lekker tandenpoetsen dan gaat zijn mondje al open
verder hebben we het speciale tandenpoetsen lied

elke avond gezellig zingen

wie weet helpt ook bij jullie

wat ook zou kunnen werken is dat papa erbij staat en ook heel enthousiast zijn tanden staat te poetsen dat de kliene dan dat ook leuk gaat vinden

succes ermee!

Hoi hoi,

Ik laat Tess eerst zelf een beetje spelen en zing daarbij altijd een liedje,

Poetsen poetsen,
heel goed poetsen,
boven en onder
en links en rechts.

Ondertussen verschoon ik haar luier en was haar gezichtje en handjes.
Pyamaatje aan en dan poets ik nog even na,dat laat ze altijd wel toe.
Veel succes met poetsen.

Groetjes Kitty en Tess.

Terug
Bovenaan