Help! Tandjes en koorts!

Hoi,

Ik ben ten einde raad! Dylan is nu 5,5 maand en zijn onderste 2 tandjes zijn doorgebroken. Ik lees overal dat als de tandjes zijn doorgebroken door het tandvlees dat de klachten in principe moeten verdwijnen; hier heeft hij ook weinig last van gehad. Nu heeft hij sinds 4 dagen koorts (1e dag 38.9, 2e dag 38.3, 3e dag 38.2 en vandaag 38.0) en hij heeft duidelijk enorm veel pijn. Het is ook heel moeilijk om de fles te geven omdat dat ook pijn doet;honger heeft hij wel.
De 3e dag zijn wij naar de dokter geweest en hij kan niets anders vinden. Hij zegt dat we paracetamol kunnen geven om de 6 uur. Dat doen we dus maar, want zonder dan crepeert hij zowat van de pijn.
Ik ben er alleen niet gerust op. Het kan natuurlijk zijn dat zijn bovenste tandjes ook aan het werken zijn en dat het nog even kan duren. De dokter heeft gezegt dat ook geven we onze zoon 30 dagen lang om de 6 uren paracetamol, dan nog kan het geen kwaad. Maar we kunnen hier toch niet eeuwig mee doorgaan? We kunnen ook geen kant uit want hij kan een uurtje op zijn en dan is hij kapot.
Wie heeft hier ervaring mee?

Sandra
 
Hi Sandra, onze zoon (inmiddels bijna 8 mnd) heeft bij zijn bovenste tanden veel last gehad, ook hoge koorts (maar was misschien ook griep) wij gaven hem ook zetpilletje (paracetamol). Dit hebben we een dag of 3-4 gedaan. Verder hebben we dentinox gebruikt, dit smeer je met een oorstaafje op zijn tandvlees en dit verdoofd. Dit kun je het beste doen een uurtje voor zijn flesje en dan drinkt hij misschien beter. Dit mag je geloof ik 4 keer per dag smeren. Succes en bij ons waren ze er met 1, 5 week doorheen en was de ellende over. Kortom er komt een einde aan, grt
 
Hoi Sandra,

Onze Yannick heeft nog geen tandjes, dus echt meepraten kan ik nog niet....... Maar raak niet in paniek. Boven de 38 % heb je koorts en die fase ben je dus bijna door. Een lekkere gekoelde bijtring ligt bij ons nu al in de koelkast voor het geval dat...... En ik heb druppeltjes van VSM die op zijn tandvlees uitgesmeerd kunnen worden. Het schemert al wit door bij Yannick, maar op rode wangen en dunne poep na nog niet echt huilerig. Ik ben benieuwd of de boventandjes bij hem ook meer ziek-verschijnselen brengen......

Kop op!!

Groetjes,
Yvonne
 
Terug
Bovenaan