Help! tandjes poetsen lukt niet!

Hoi mama's

Ik heb een probleempje, mijn dochtertje (bijna 8 maanden) wil geen tandjes meer poetsen.
Ze heeft al bijna 2 maanden 1 tand, de 2e zit eraan te komen..
Ik ben toen d'r tandje helemaal door was gelijk begonnen met poetsen, het was ook geen probleem, tot ongeveer 2 weken geleden, ze houd haar lippen stijf op elkaar en ze wil zelf d'r tandenborstel pakken en mee spelen, als ik hem dan weer wil pakken begint ze te krijsen en als ik hem dan weer terug geef is het goed (dat gaat trouwens tegenwoordig met 'r speeltjes ook zo).
Dus om toch wat tandpasta op d'r tandje te krijgen heb ik maar een druppeltje op m'n vinger gedaan en dat op d'r tandje gesmeerd (ook met moeite).
Help wie heeft er tips zodat ik toch d'r tandje ((s)voor straks) kan poetsen??

Alvast bedankt voor de reacties,

super mama
 
Hi,

Wat voor nu zou kunnen werken, is dat je haar een tandenborstel geeft waar zij mee mag spelen (of jouw tanden mee mag poetsen) en dat jij met een andere borstel dan haar tandje doet...

Deze fase komt nog een keer terug hoor! (net zoals haren wassen trouwens....)

Groetjes Nynke
 
Mijn dochtertje (toen ook zo'n 8 maanden) wilde dat ook niet meer en toen heb ik de tandjes een paar weken niet meer gepoetst, haar wel met de borstel laten spelen. Volgens mijn tandarts is dat geen probleem, het zou pas belangrijk worden om tanden te poetsen vanaf 2 jaar.
Na een paar weken weer geprobeerd en toen ging het wel weer.
Het zullen wel fases zijn....
Succes, groeten, Claudia.
 
Hoi

Wij werken hier met het fenomeen afleiding. Ons zoontje zit op de rand van de wasbak, hij kan dan in de spiegel kijken. Vervolgens poetst mijn man en probeer ik hem via de spiegel aan het lachen te maken. Gekke bekken trekken enzo. Dat werkt gelukkig aardig. Zodra hij lacht gaat meteen die borstel erin en dan snel zijn......

Succes
Caroline
 
Mijn dochter is pas 3 maanden en heeft nog geen tandjes, maar ik heb wel eens ergens gehoord of gelezen dat tandenpoetsen tijdens het badderen of douchen zou kunnen helpen. En ik las hier op het forum bij 0-1 jaar en dan zomer 2004 moeders ook een topic over tandenpoetsen en hier staan ook tips bij.
Succes!
 
Hier doen we het als hij in bad zit. Tot een maand geleden vond hij alles prima!
Helaas is dit nu anders. Hij wil zelf... Wij hebben gewoon een tijdje niet gepoetst
en toen weer wel en ging het wel redelijk. Wij hebben nu zoiets van gaat het dan is het
goed, zo niet dan is er morgen weer een dag. Als hij wat ouder is kan hij het zelf en
dan lijkt me de strijd ook minder.
Groetjes Melanie
 
Hoi allemaal, erg bedankt voor jullie reacties!

Nynke, ik heb geprobeerd wat jij schreef en het werkt! Ik geef haar een ander tandenborsteltje, daar gaat ze dan mee spelen, uiteraard beland ie ook in haar mond en op dat moment ga ik met het andere tandenborsteltje snel poetsen en ze laat het dan zowaar toe! Bedankt voor de tip, het maakt het weer een stuk leuker om te doen!

Groetjes super mama
 
Terug
Bovenaan