Help tandjes !!!

volgens mij is het zover mijn dochter van 5,5 maand heeft een bobbeltje op haar tandvlees...is de hele dag (en bekant nacht) aan het zanikken en zeuren en gillen (al dan niet vrolijk) en huilen en jammeren...ben ten einde raad...ze wil niet slapen...behalve bij ons op bed en in de kinderwagenbak naast ons bed gaat ook wel...komt een paar keer per nacht...gebruik dentinox en chamodent..en soms paracetamol...ze maakt een groot zooitje van haar slaap en eet ritme...heeft iemand tips? en hoe lang gaat het duren???
 
ik denk dat je alles al geprobeerd heb wat ik je kan aanraden, ikzelf gebruik voor me zoontje dentinox en gelukkig werkt dit bij hem wel, zodra het tandje door is hebben ze er geen last meer van, dus het is een kwestie van afwachten en hopen dat ie snel doorkomt. het is wel vervelend voor je, probeer alleen wel der ritme aan te houden, dus op de vaste tijden naar bed enzo, anders is ze straks weer zo ontregelt, wel zielig he dat ze er zo vreselijk last van hebben..leef met je mee..

liefs van bianca
 
Een bijtring met koud water in kan je nog proberen, of een nat washandje om op te bijten (vond mijn zoontje fijner dan de bijtring). Of het tandvlees `poetsen` met een zachte tandenborstel hielp bij ons ook wel eens. Eigenlijk kan je nieet echt iets doen, alleen alwachten tot het tandje doorkomt... Sterkte!

Groetjes,
Marian
 
Ja, ik heb ook niet veel andere tips voor je. Laat haar veel knauwen op bijtringen ofzo, desnoods lekker uit de koelkast. Ik leef met je mee en hoop dat het tandje snel door is. Mijn dochtertje is nu ruim 8 maanden en heeft net in drie weken tijd vijf tandjes gekregen. Dat viel niet mee, kan ik je zeggen, niet voor haar maar zeker ook niet voor ons! :-(
Ze wilde niets eten, alleen haar fles ging er redelijk in, ze huilde ontzettend veel en zielig, het slapen was hopeloos, ze sliep niet meer door en wilde overdag alleen maar tegen me aanliggen. Hoge koorts erbij. En dan die poepbroeken, zeven per dag ofzo, echt van die spuitbroeken zodat ze tot haar nek toe vies was. :) De onvermijdelijke luieruitslag deed natuurlijk ook heel zeer.
Schiet me nu te binnen, wat ik trouwens ook deed was met een vingertandenborsteltje over het tandvlees gaan. Vond ze heerlijk en dan lekker erop bijten natuurlijk.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan