Help ten einde raad

<p>Hallo allemaal, mijn kleine man een maand te vroeg geboren ondertussen nu bijna 2 maandjes oud vraagt echt om meer voeding drinkt ook heel gulzig zo nu en dan spuugt hij en ruikt hij zuur maar het is op en af dan is het weer en dan gaat het weer een week goed, de AR voeding hebben we geprobeerd maar daar werd hij nog onrustiger van dus terug naar de standaard, hij krijgt flessen van 120cc met 4 schepjes hij drinkt ze volledig leeg heel af en toe een heel klein laagje wat hij laat staan  we zijn ten einde raad hij drinkt best veel flessen op een dag en dat baart me zorgen heb met het cb al gebeld maar daar werd ik niet wijzer van omdat ze het zelf ook niet wist ik ga vandaag starten met fles te geven van 150 cc met 5 scheppen maar hij drinkt gerust nog 9 flessen in 24 uur en dat spugen helpt ook niet mee het was even weg en nu sinds gisteren weer terug merk wel dat hij er last van heeft omdat hij veel ze tong naar buiten steekt en zuur kijkt als het omhoog komt!  dinsdag moeten we naar het cb weer hopelijk kan zei ons wel een beetje wegwijs maken   </p>
 
Maar als je baby zoveel drinkt, slaapt hij dan wel genoeg? Onze zoon is bijna net zo oud en geven hem maar 5 flessen van 120-150 en hooguit snachts nog 90. Nu merk ik dat hij veel meer rust krijgt!
 
Hij spuugt waarschijnlijk omdat hij te veel voeding binnen krijgt.

Is hij niet tevreden als je hem een speen geeft en je dan toch aan de tijden houdt? Misschien is jbpm wel iets als hij zoveel spuugt.
Dan wordt de voeding dikker en zal er ook niet telkens iets omhoog komen.

En idd, slaapt hij wel? Je kunt je echt verwarren met huilen om voeding of slaap in deze tijd. Probeer hem eens op zijn buik te laten slapen.
Dit vinden veel baby's heerlijk en slapen dan zo een paar uur achter elkaar.
 
Hoe zwaar weegt je kindje? Je kindje mag ongeveer 150ml per kilo lichaamsgewicht met een maximum van 1 liter. Mogelijk dat hij spuugt omdat hij teveel binnenkrijgt? 9 flesjes lijkt mij namelijk wel heel erg veel voor zo'n klein mannetje. Anders de nutrilon forte voor hongerige baby's proberen?
 
Slapen gaat ene keer wel andere keer weer minder wij hebben Johannesbroodpitmeel al geprobeerd dit 2,5 week volgehouden daar werd hij alleen maar onrustiger van en had  hele erge spuitluiers ervan. Troosten met een speentje helpt niet gooit hij eruit vinger ook en zoekt ook voor meer voeding helaas ik kan idd proberen de forte te geven kijken hoe hij daar op reageert dankjewel
 
Misschien een rare vraag maar hoe weet je dat het een hongergevoel is? Het kan ook zijn dat je zoon graag bij je is. Het lijkt mij echt dat hij teveel voeding binnen krijgt. 
@Niempje: is het niet gevaarlijk op deze leeftijd om hem op zn buik te laten slapen?
 
Nee hoor, als je dit overdag doet en je er zicht op hebt dan is dit niet gevaarlijk. In de nacht zou ik niet doen maar als hij overdag al goed aan zijn slaap komt dan is de verdeling in uren van de voeding ook makkelijker.
Wanneer ze op hun buik slapen, slapen ze dieper.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat het de luchtweg kan blokkeren.
 
Terug
Bovenaan