HELP!!!!! Tepelkloof!!!!!!

Hoi meiden,

Sinds een paar dagen heb ik op mijn rechtertepel een kloof zitten. Tijdens het voeden doet het op zich geen zeer, alleen met het aanleggen. Maar doordat er natuurlijk iedere keer aan gezogen word, kan het niet genezen.

Nu heb ik al Bepanthen zalf geprobeerd, maar tot nu toe haalt dit niks uit.

Is het een oplossing om de komende dagen alleen met de linkerborst te voeden, zodat het kan genezen, of is er misschien nog een andere oplossing..

Groetjes van Simone

Aaiiii, ja, dat doet pijn, ik weet er (helaas) alles van. Bij mij hielp bepanthen wel. Ik smeerde er s avonds een dikke laag op en liet mijn borst de hele nacht  bloot (maar ja, toen was het warm, nu zal het wel koud zijn om de hele nacht zonder pyama en deken te slapen).  De volgende ochtend was het al wat beter (nachtvoedingen idd alleen met de andere borst gegeven).  En verder heb ik een paar keer flink op mijn tanden gebeten, want  het drinken zelf  ging wel, alleen het aanhappen deed heel erg pijn.  

Volgens mij kan je best 1 dag met alleen de andere borst voeden, maar dan moet je wel kolven, en misschien is dat ook wel pijnlijk.Succes ermee.

Hoi Simone,

Kloofjes ontstaan vaak doordat de baby niet goed is aangelegd. De plaats van  de pijn/de tepelkloof  kan een aanwijzing zijn naar de oorzaak ervan. Waar zit bij jou het kloofje?
Smeren met een creme kan inderdaad prettig zijn, maar het daadwerkelijke probleem (vaak het aanhappen/aanleggen, wat soms echt millimeterwerk kan zijn) wordt er niet mee opgelost. Door je baby consequent goed aan te leggen, zal de kloof snel genezen en zijn kloofjes zelfs te voorkomen. Op bv.com kun je meer informatie vinden over het aanleggen ("Als je aanlegt").

Groetjes van Yvonne

Hoi Yvonne,

De kloof zit aan de rechterkant van mijn tepel iets onder het midden. Ik weet dat er dus iets fout gaat met aanleggen, maar ik heb dus geen idee wat ik fout doe. Heb al op de website gekeken, maar kan niet goed ontdekken waar het in mijn geval fout gaat. Vooral omdat het alleen de rechterborst betreft, en niet de linker. Daar heb ik totaal geen klachten. Maar als ik het dus goed begrepen heb, gaat de kloof vanzelf over als ik goed aanleg, en kan de zalf verlichting geven....

Hoi Simone,

Ik vond het ook heel moeilijk om mijn zoontje goed te laten happen. De eerste weken kreeg had hij veel moeite om de tepel uberhaupt te pakken, dus ik was blij als hij na 20 minuten gestuntel uiteindelijk beet had. Probeerde alles volgens het boekje te doen, maar ja, je kindje kent het boekje niet, hihi. Uiteindelijk werd het vanzelf beter en naarmate hij makkelijker ging aanhappen, verdwenen ook de kloven. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar hopelijk gaat het bij jou ook snel beter.

Weet niet waar je woont, maar bij ons in de apotheek, hebben ze speciale zalf voor tepelkloofjes. (omgeving Deurne, Bakel). Vraag anders eens bij je apotheek of ze deze ook hebben. Hier word het zelf gemaakt door de apotheek, dus geen merkartikel. Maar het helpt echt!! Na iedere voeding smeren. Bij m'n eerste zoontje pas later begonnen, bij mijn 2e toen ik het kloofje al voelde. Heb m'n kraamverzorgster ook geadviseerd om dit iedere mama dit meteen te laten gebruiken. Zij stond er zelf versteld van hoe goed het werkte.
En ik legde perfekt aan trouwens, daar lag het dus echt niet aan. Je tepels moeten toch ook gewoon wennen aan het voeden.
Succes!

Groetjes San

Terug
Bovenaan