Help tips nodig

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje heeft in december toen hij 5 maand was het rs virus gehad sindsdien wil hij bijna niet meer drinken en k wordt nog steeds niet serieus genomen door de huisarts hij blijft maar piepen dan is hetw eer over en gata het drinken net weer ietsie beter begint het piepen en hoesten weer ik heb inmiddels al tig medicijnen voor hem gehad. Hij wilde gewoon eten dus dacht het consultatie bureau dat hij aan 300 cc flesvoeding genoeg had voor de calcium gewoon nou dat ging ff goed maar hij heeft nu al een week geen natte luiers meer en zelfs de fruithap wil die niet meer nou dan is die echt ziek, maar hij blijft steeds zo vrolijk en de artsen willen me niet geloven dat hij geen natte luiers meer heeft, want hij is nog niet uitgedroogt maar ik drink zelf ook nooit veel dus dat heeft die dan van mij, maar nu wil die helemaal niks meer drinken en de artsen willen niks doen. Hebben jullie tips? ik heb alles al geprobeert zelfs waterijs wil die niet meer hij is nu 8 en halve maand

Hoi

Ik weet niet waar hij uit drinkt?? Maar misschien een ander iets uitproberen zodat het hem ook uitdaging geeft en hij dta misschien leuk vind. Proberen met gewone beker of tuitbeker?? Verder hier ook geen ideeen......

Liefs Marian

Hoihoi,

ow, wat een gedoe zeg! Ik zou bijna zeggen dat je alle luiers moet verzamelen en dan zo voor de arts op de tafel leggen. Jij bent toch de moeder en ik vind dat er dan toch naar jou geluisterd moet worden!

Is het geen optie om naar een andere huisarts te gaan? In een andere praktijk of een ander dorp? Meestal staat wel in de krant wie er dienst heeft in het weekend, anders moet je dan een keer gaan als er een andere huisarts is.

Ik denk ook dat als hij gewoon levendig is etc. dat hij dan niet direct is uitgedroogd, maar toch zou ik bij een andere arts informatie gaan inwinnen.

Ik weet niet of je zoontje al soep ofzo eet? Dan kan je dat nog proberen? Toen mijn zoontje geen fruithapje meer wilde heb ik wel eens van die knijpfruitjes gehaald. Je hebt ze van zonnnatura, maar ook van nestle. Dat is net wat stoerder. Er staat wel op vanaf 15 maanden maar Jesse nam ze al vanaf 8 maanden ofzo.

Succes ermee!

Groetjes

Hoi,

Ik heb in december met mijn dochter dit probleem gehad. Ze at op een gegeven moment bijna niet en drinken doet ze altijd al slecht. Plasluiers stopte ook.
Ook hier verder een redelijk vrolijk kindje, wat dus volgens huisarts geen reden tot paniek was.
Ik kreeg wel de tip om iedere 5 min haar vocht toe te dienen, al was het maar via een theelepeltje en ging er maar 1ml in. Dit hebben we paar dagen vol gehouden en toen ging het beter.
Ook kwam ik erachter dat ze zoete sap wel dronk. Tegen mijn principes, maar ja vocht vind ik altijd nog belangrijker dan of het zoet is ja of nee.
Sterkte ermee en als je het niet vertrouwd weer aan de bel trekken. Net zo lang totdat ze je wel serieus nemen.

Liefs Reneke

Mijn zoontje (nu 5,5 mnd) heeft in december (7 weekjes oud) ook rs virus gehad en een week in het ziekenhuis gelegen. Aan zuurstof en sondevoeding.
Daarna bleef het met hem inderdaad ook tobben met drinken. Eind februari is hij weer 3 dagen opgenomen geweest vanwege zijn gepiep en benauwdheid. Drinken deed hij toen weer redelijk. Wat mij steeds gerust stelde was de weegschaal. Iedere keer voordat ik m ging voeden (bordtvoeding) en daarna moest ik m wegen om te zien wat hij dan binnne had gekregen. De dokter wilde me in eerste instantie niet doorsturen naar een kinderarts, maar met een beetje doordrammen heb ik toch een doorverwijzing gekregen en achteraf niet voor niets, bleek.
Ik zou gewoon, hoe moeilijk ook, doorzetten tot ze je serieus nemen, ik ben er door mijn ervaringen er nu van overtuigd dat de moeder perfect aanvoelt wanneer iets niet goed is met je kind!
Misschien een keer naar een andere huisarts, od 's avonds naar de huisartsenpost. Die zitten vaak bij een ziekenhuis, misschien verwijzen ze je dan wat eerder door?
Heel veel sterkte en succes!

Terug
Bovenaan