HELP! Tips????

<p>Lieve allemaal,</p><p>Mijn vriend en ik proberen nu al een paar maanden zwanger te worden maar het lukt maar niet.. We wonen nog niet samen en we zien elkaar dus niet elke dag. Mijn menstruatiecyclus is onregelmatig en ik gebruik ook de ovulatietest. Vaak heb ik gedacht dat ik wel zwanger was omdat ik zwangerschapssymptomen had maar uiteindelijk was dat helemaal niks. Als ik dacht dat ik zwanger was deed ik zwangerschapstesten maar ik stelde mijn vriend en mezelf elke keer teleur.</p><p>Hebben jullie nog wat tips voor mij om zwanger te worden? </p><p>Liefs Anisha.</p>
 
Hallo Anisha,
Helaas is het niet altijd even gemakkelijk om zwanger te raken. Het hangt af van behoorlijk wat factoren, dus er kan nogal wat misgaan onderweg!
Hoe lang zijn jullie nu aan het proberen, en gebruikte je daarvoor anticonceptie? Als je bijvoorbeeld aan de pil was (of een ander hormonaal anticonceptiemiddel), heeft je lichaam soms best wat tijd nodig om te "ontpillen", waardoor zwanger raken moeilijker is.
Ovulatietesten zijn erg handig om het juiste moment te vinden. Het beste is om binnen 24 uur na een positieve test seks te hebben. Ik kan me voorstellen dat dit niet altijd lukt als jullie niet samenwonen.
Verder: tja, bij sommige mensen duurt het nu eenmaal langer dan bij anderen. Het is niet ongewoon dat je een half jaar tot een jaar nodig hebt om zwanger te worden. Probeer jezelf niet te druk te maken over of het wel of niet gelukt is. De stress die dat opwekt is ook niet goed voor je, en maakt het alleen maar lastiger! Probeer er op een ontspannen manier mee bezig te zijn, al weten we hier allemaal hoe moeilijk dat is ;)
Succes!
 
Waarom gaan jullie niet eerst samenwonen? Zoals je al zegt, jullie zijn net begonnen. Natuurlijk willen jullie dolgraag een kindje maar geef het tijd, dan blijft het ook nog iets leuks. 
 
Hoi, het is misschien niet het antwoord dat je graag wil horen, maar ik sluit me aan bij Knuffeltjeee. Ik zou jullie aanraden om eerst te gaan samenwonen. Meer omdat je elkaar dan vaak toch weer anders / beter leert kennen. En het krijgen van een kindje samen is toch een verbinding voor het leven. En als je eenmaal samenwoont, kan je vriend jou ook beter ondersteunen tijdens de zwangerschap. Op sommige dagen zal je dat niet nodig hebben, op andere dagen ben je misschien maar al te blij als je niet zelf hoeft te koken en het huishouden hoeft te doen.
Het klinkt misschien raar, en is niet altijd even makkelijk, maar probeer niet te veel bezig te zijn met het zwanger worden. Anders heb je straks nog de kans dat het niet meer zo leuk is in bed...
Succes in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan