help tips!

A

Anoniem

Guest
ik heb een vraag over die laatste fles, zoals hier wel al meer is benoemd
ik was benieuwd hoeveel een kind van bijna 10 maanden nog aan poedermelk moet binnen krijgen?
annique krijgt sóchtends 200cc pap met lepel
tussen de middag 150cc pap met lepel
alleen de laatste fles wil ze niet meer... ja hooguit 40cc
kan ik m al laten   vallen?
ze krijgt ongeveer 250cc sap binnen op een dag
en haar fruit en warme hap gaan goed
en een flinke bak yogurt gaat er ook goed in...
krijgt ze dan genoeg voedingstoffen?

ze krijgt nu haar warme hap en toetje om ongeveer 17u
als ik die nou eens later ga geven rond 18u ongeveer ..... dan is ze wel vol van voor het slapen gaan..........
en dan rond 19u wat sap nog ofzo
hahaha t is wat, die schema's
maar zou dat kunnen? wat vinden jullie en hoe doen jullie dat?

liefs sandra

Hoi,

Ik zie geen probleem om die fles te laten vallen, ze moeten (volgens het cb) 300cc aan melk producten binnen krijgen en verder 200cc vocht of meer.

Wanneer je  minder dan 300cc opvolgmelk geeft dan moet je wel vitamine D tabletjes geven.

Groetjes Nanda

Hoi,

Een kindje moet met de 9 mnd 500 cc melk binnenkrijgen en met de 10 mnd is dat weer een klein beetje minder.

Ik geef bv nu (en Kay is 10,5 mnd oud);

S'morgens papfles van 180 cc
S'middags flesje 120 cc (toen Kay 9 mnd was gaf ik 150 cc)
Bij het avondeten melkprodukt ala kwark, yoghurt, danoontje start  etc
S'avonds fles van 120 cc (toen Kay 9 mnd was gaf ik 150 cc)

Als je dus niet aan de hoeveelheid melk komt doordat bv de avondfles komt te vervallen, wat ik dus wel vaker heb, is het belangrijk dat het toetje goed gegeten wordt. CB zei dus, omdat Kay zijn laatste flesje niet vaak meer drinkt, dat het toetje dit vervangt.

Esmé mv Kay

ps: Ik zou als ik jou was maar 1x pap geven en de rest gewoon lekker laten drinken. Je moet melk nu ook gaan zien als "drinken" en niet als "eten". Dit was ook het advies van het CB. Maar ieder moet het natuurlijk doen zoals ze gewend zijn. Is maar een advies..

hoi esmeeke
ja klopt dat ik inderdaad de pap moet gaan geven als drinken
alleen annique weigert dan helemaal
de middagfles wil ze namelijk niet gewoon drinken, maar alleen als pap
en ze eet nog niet heel veel brood dus vandaar dat ik sóchtends pap geef voor de vezels
echt dat dametje van mij hahaha dat is 1 met een heel eigen willetje ....
wordt er soms echt moe van
de melk gaat al vanaf een maand of 5 bagger
liefs sandra

Laat je niet gek maken door het feit dat ze even niet zo'n zin heeft in "gewone" melk..
Kay heeft ook wel eens van die vlagen en als hij dan weigert dan hou ik er mee op.
Probeer ik het later nog eens en anders wat diksap. Na een tijdje gaan ze gewoon weer drinken hoor! Alleen niks forceren..
Dus wel aanbieden en als ze echt niet wil ook niet moeilijk lopen doen en haar verder laten doen wat ze deed.

Ik kan me voorstellen als je alleen maar melk krijgt je het eens zat wordt en het wel even gezien heeft. En na een tijdje is het toch wel weer lekker én vertrouwd! Soms helpt het als je wat vanille rijstebloem in de melk doet, puur voor de smaak, een ándere smaak!
Maar probeer niet teveel pap te geven. Gewoon lekker in de ochtend zoals je doet. Of dat nu van het bordje is of uit de fles dat maakt helemaal niks uit!

Maar probeer de middag fles zonder bambix te geven. Geef er een koekje, soepstengel  ofzo bij, daar zitten ook al vezels in.
Als je teveel pap gaat geven kunnen ze zich daar ook weer tegen af gaan zetten!
Daarbij moet je dametje toch langzaam aan het brood gaan wennen, want als mama regelmatig een alternatief heeft wist ik het ook wel!!

Blijf gewoon lekker het boterhammetje aanbieden en kijk rustig wat ze op krijgt.
Als ze genoeg heeft gehad ook niet meer aandringen/bieden. Ze krijgt vanzelf weer een keertje honger en probeer je de rest van het boterhammetje. Het is even aanmodderen maar als je dit eventjes volhoud dan zit ze straks heerlijk te smikkelen!!

Succes!

Esmé mv Kay

hey esmeeke
thanks voor de vele tips
je hebt ook helemaal gelijk en ik kan me er ook zekers in vinden
eerder was ik ook echt zo van "ja je moet drinken en dan de houdgreep"en dat stond me echt enorm tegen, maar ik was gewoon zo bezorgd over het feit of ze wel genoeg vocht en voedingsstoffen binnen zou krijgen
nu heb ik inderdaad wel zoiets van .... wil je niet, dan krijg je vanzelf wel honger..
en het scheelt dat ze nu goed sap drinkt.
hoeveel eet kay van zijn broodje? annique eet ongeveer een halve zonder korstjes
is dat veel? of moet ze echt wel meer naar binnen krijgen..
en de melk geef je die zelf aan kay of hou je hem vast zeg maar ( snap je het nog haha)
sorry hoor voor al die vragen..... maar ben wel een beetje bezorgd
en ik wil niet steeds die strijd met dr aan gaan..
liefs sandra

Je mag zoveel vragen als je wilt hoor! geen probleem,..

Kay geef ik de fles, hij houd de fles niet zelf vast omdat hij het zo wel makkelijk en relax vind haha.. Bij de tuitbeker met sap assisteer ik nog een beetje. Deze kan hij wel vasthouden maar houd de tuit nooit scheef genoeg en dan drinkt hij lucht hihi...

Hij krijgt een dubbele boterham, mét boter en smeerkaas/leverworst,  zonder korstjes welke ik in hele  kleine stukjes snij. Hij eet dit helemaal op en bij het kdv jat hij er dan nog wat bij zijn buren haha.. Boter vergeten veel mensen, maar dit is écht heel gezond en goed voor de kleintjes.

In principe zou je meisje dus één boterham "moeten" eten, maar dit is niet iets waar je je op moet blindstaren hoor! Misschien geef je het brood wel op een iets minder praktisch tijdstip en heeft ze gewoon nog niet zo'n honger..

Hier krijgt een beetje wisselend zijn brood, maar gemiddelt is het 12:00 uur.
Als hij erg moe is en 12:00 uur niet haalt dan gaat hij zonder naar bedje en krijgt hij   het zodra hij wakker wordt. Dit is dan gemiddelt 13:30 uur. Want als hij super moe is eet hij ook niet!   Vergeet ook niet af en toe tussen het brooddrinken door wat sap te geven..

Probeer dus eens een ander tijdstip..

Esmé mv Kay

annique krijgt rond 11.30 haar broodje
zowel thuis als op de creche
de ene keer eet ze het best goed, maar ze heeft gewoon afleiding er bij nodig
heel appart hahaha
nou we proberen wel weer wat uit hier
thanks voor de tips he?!!
liefs sandra

Terug
Bovenaan