Help! Van 2 naar 1 slaapje

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter 1,5 jaar zot tussen 1 en 2 slaapjes in. Nu is ze sochtends heel snel weer moe waardoor ze er rond 10 uur half 11 weer in ligt, ze slaapt dan tot ongeveer 12 uur half 1. Prima wat mij betreft, maar smiddags wil ze niet meer slapen, maar helaas is de dag dan nog te lang voor haar om het vol te houden tot 18/19 uur. Sochtends langer rekken lukt me niet want ze is dan echt opgebrand. Wie weet raad? ?</p>
 
En als je 's ochtends iets met haar gaat doen? Waarschijnlijk al geprobeerd hoor. En haar slaapje 's ochtends niet langer dan 3 kwartier maken en dan 's middags nog een keer op bed? 
 
Het rekken idd al geprobeerd ?. Dat korte slaapje in de ochtend heb ik vandaag geprobeerd, maar mevrouw vind dat dat genoeg is voor de rest van de dag ? wil dus alsnog niet slapen, met als resultaat dat ze nu spierwit met wallen aan mijn benen hangt ?
 
Tja, t is altijd een heel vervelende periode, ik weet het nog van mijn dochter. Zij ging met 14 maanden over naar 1 slaapje.
Eerlijk gezegd moet je kindje met 1.5 jaar wel echt tot minimaal 11 uur wakker kunnen blijven hoor.. mijn dochter is altijd 6.30 wakker en kon met 14 maanden van 6.30-11.30 wakker blijven en in de loop van de weken werd dat steeds langer en doet ze gewoon een middagslaapje van 12.45-15.15.
Gezien je kindje zelfs na 45 minuten ochtendslaapje niet meer wil slapen s middags, is het écht tijd voor 1 slaapje op een dag! Ik werk op een kinderdagverblijf en alle kindjes van 1.5 jaar slapen daar van 12.30-15.00, de meeste kindjes gaan rond 14-15 maanden naar 1 slaapje.
Ga gewoon lekker op pad in de ochtend met je kindje en rek het dan tot 11.30. Dat is ff lastig de eerste weken maar daar moet ze ook aan wennen en je zal zien dat het steeds beter gaat. Je moet er even doorheen! Ik weet nog dat mijn dochter om 11.00 altijd in slaap viel in de auto, dan ging ik heel hard liedjes zingen tot we thuis waren. Thuis nog even samen spelen en dan is het al snel 11.30-12.00! 
Succes, je moet er even doorheen maar het is echt het beste voor je kindje. Nu heb je zo'n lange middag en stort ze rond etenstijd helemaal in, ook niet fijn!
 
Zoals hierboven gezegd je moet er echt ff doorheen. Ik had ook de zelfde probleem met me zoon. Hier heeft het ongveer een maand geduurd voordat hij gewend was aan 1 keer slapen. In het begin sliep hij niet zoveel als hij rond 12 uur ging slapen maar met de tijd werd het steeds langer en sliep hij van 12 tot 15:00 uur. 
Succes!
 
[quote quote=10258669]Tja, t is altijd een heel vervelende periode, ik weet het nog van mijn dochter. Zij ging met 14 maanden over naar 1 slaapje. Eerlijk gezegd moet je kindje met 1.5 jaar wel echt tot minimaal 11 uur wakker kunnen blijven hoor.. mijn dochter is altijd 6.30 wakker en kon met 14 maanden van 6.30-11.30 wakker blijven en in de loop van de weken werd dat steeds langer en doet ze gewoon een middagslaapje van 12.45-15.15. Gezien je kindje zelfs na 45 minuten ochtendslaapje niet meer wil slapen s middags, is het écht tijd voor 1 slaapje op een dag! Ik werk op een kinderdagverblijf en alle kindjes van 1.5 jaar slapen daar van 12.30-15.00, de meeste kindjes gaan rond 14-15 maanden naar 1 slaapje. Ga gewoon lekker op pad in de ochtend met je kindje en rek het dan tot 11.30. Dat is ff lastig de eerste weken maar daar moet ze ook aan wennen en je zal zien dat het steeds beter gaat. Je moet er even doorheen! Ik weet nog dat mijn dochter om 11.00 altijd in slaap viel in de auto, dan ging ik heel hard liedjes zingen tot we thuis waren. Thuis nog even samen spelen en dan is het al snel 11.30-12.00! Succes, je moet er even doorheen maar het is echt het beste voor je kindje. Nu heb je zo’n lange middag en stort ze rond etenstijd helemaal in, ook niet fijn![/quote]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens dat ze wakker moet kunnen blijven tot 11 uur, ze trekt dat gewoon echt nog niet ondanks dat gemiddeld de kids van haar leeftijd dit wel kunnen.. ieder kind is anders en ik kan het helaas niet afdwingen dat ze het wel vol houd
 
Onze zoon heeft precies hetzelfde gehad! Ook in die tussenfase en dan rond half 11 al moe zijn, maar in de middag niet meer willen slapen. Die fase gaat gelukkig over, maar dat kan even duren. Ik legde hem vaak rond 3 uur of half 4 toch nog even in bed, al sliep hij niet dan had hij toch even een rustmoment (en anders ik wel). Dat ze tot 11 uur wakker moeten kunnen blijven ben ik het idd ook niet mee eens, hier viel ie dan gewoon echt om. Nu lukt het hem prima om tot 11.30u wakker te blijven en doet hij het met 1 dutje, maar toen hij in die tussenfase zat lukt dat echt niet. Dus gewoon even doorzetten en eventueel toch even op bed leggen, ook al slaapt ze dan niet in die middag. Al is het maar voor de rust en geen prikkels.
 
Wij hoorden laatst van vrienden dat ze de kleine na 2 5 uur nog 20 min op bed legden, wakker maakten..en dan 3.5 uur later weer zolang hij wilde. Dus bvb
 
07.00 wakker uit de nacht
09.30-09.50 slapen
13.00-14.30
 
Misschien heb je er iets aan:)
 
Terug
Bovenaan