HELP!!!! van borstvoeding overgaan naar flesvoeding....

A

Anoniem

Guest
hallo mama`s,

heb even een vraagje......
mijn dochtertje is nu 4 en halve maand oud en ze krijg alleen nog maar borstvoeding maar wil het afbouwen en wil flesvoeding gaan geven.
maar ze pak helemaal geen een speen van de fles en huilen zo niet normaal.....heb alle spenen al geprobeerd...( doodie, avent, 3 standen speen, difrix)
en heb een ander ook laten proberen om de fles te geven en ben toen zelf weggegaan maar hielp ook niet.......
en flesvoeding als papje geven met rijstebloem vind ze ook helemaal niet lekker
wie heb er tips???????????
alles is welkom......moet eigenlijk halverwegen december helemaal overgestapt zijn omdat ik 3 dagen wegmoet en kolven pak ze ook niet uit fles.......

groeten jantina

he! wat vervelend :(

ik zag vorige week bij de etos een fles en op die fles zat een speen in de vorm van een borst..... misschien is dat wat.ik hoop dat hij daar ook te verkrijgen is ik had het gezien bij filiaal in geleen ik hoop dat et goed gaat komen groetjes en succes

Hoi Jantina,

Allereerst moet ik zeggen dat ik hier niet zoveel ervaring mee heb.
In die zin mijn dochtertje heeft (maar) 3 weken borstvoeding gehad en toen ben ik overgestapt de fles (dodie) en dit geen moeiteloos.
Uuuh je schrijft dat je al veel verschillende spenen hebt geprobeerd maar ik zag tommee tippee er niet tussen staan. Ik heb er geen ervaring mee maar als ik die flessenspeen zo zie heeft die inderdaad veel weg van de moeder borst en tepel.
ik weet het alle frabrikanten zeggen het.....maarja het lijkt me de moeite waard om het te proberen.
Ik kan je helaas geen garantie geven...fles is en blijft natuurlijk anders dan de borst van mama die 4 maanden zo vertrouwd is geweest.
Maarja stel dat ze die speen wel accepteerd maakt het voor jou wel makelijker om af te bouwen met je bv want die kun je dan nog even kolven (of hoef je misschien niet helemaal te stoppen)
Wens je heel veel sucses

Groetjes Louise

quote: Iloontje86 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-11-2008 20:53:16'));

he! wat vervelend :(

ik zag vorige week bij de etos een fles en op die fles zat een speen in de vorm van een borst..... misschien is dat wat.ik hoop dat hij daar ook te verkrijgen is ik had het gezien bij filiaal in geleen ik hoop dat et goed gaat komen groetjes en succes

Dat is waarschijnlijk de Tommee Tippee

Hoi,

Dit is helemaal niet vreemd, kinderen die de borst gewend zijn, vinden zo'n plastic ding in de mond vaak helemaal niks! Daar hebben ze echt tijd voor nodig om aan te wennen!
Mijn kinderen drinken zelden een fles, zeker in het begin wachtte ze gewoon net zo lang tot ik thuis was en tot die tijd dronken ze bijna niet!!
Ik weet hier geen directe oplossing voor, misschien kun je eens informeren op het cb??

Gr Mj

HOi!

had hier precies hetzelfde probleem. heb mijn dochter 6,5 mnd borstvoeding gegeven en vond het toen eigenlijk wel genoeg. Maar ze wou echt helemaal geen fles, ook geen borstvoeding uit de fles. Ook van alles geprobeerd, weet ik hoeveel spenen/flessen gekocht maar het hielp allemaal niets. Totdat iemand zei dat ik het gewoon moest blijven proberen met 1 fles/speen. Ze moet er gewoon aan wennen, doe je elke keer iets anders dan went ze er niet aan.
Ik heb haar toen elke ochtend rond 11 uur als ze normaal gesproken borstvoeding kreeg, eerst de fles aangeboden en dat ongeveer 5 minuten geprobeerd. Geen drama van maken, gewoon even een paar keer proberen en haar een paar druppels flesvoeding geven en wil ze niet gewoon weer borstvoeding geven. Niet te veel dwingen. En dan gewoon de volgende dag weer op hetzelfde tijdstip.
Na 3 dagen nam ze inenen een paar slokjes (daarna gewoon nog weer borstvoeding) en na 5 dagen dronk ze de hele fles.
Maak er vooral geen drama van want dan begint ze na een paar keer al te huilen als ze de fles ziet.   Ze moet er gewoon langzaam aan wennen.

Hopelijk werkt het voor jou ook!

Groetjes

Hoi hoi,
ik zou het net zo aanpakken als AKK. je kindje is natuurlijk het gevoel van een speen niet gewend dus kan dat een paar dagen duren. maar vooral maar een paar minuutjes proberen en idd geen drama van maken. dan raakt ze alleen overstuur. ze moeten ook wennen aan het feit dat met een fles je meteen een volle lading melk krijgt en niet te maken krijgt met toeschietreflex.

succes ermee.

Groetjes
petra

Hoi,

Errug herkenbaar, ik ga per 1 december weer aan het werk en mijn kleine drinkt ook nog heel slecht uit de fles. Ik ben wel een maand tot anderhalf bezig geweest, om haat überhaupt aan het zuigen op een fles te krijgen.
Is namelijk een heel andere techniek. Ik heb afgelopen week de verpleegkundige van het Cb thuis gehad, omdat ik ook radeloos was.
Nu geef ik haar weer regelmatig even mijn pink om op te zuigen zodat ze even weer anders zuigt en het gevolg is dat ze nu soms 30 cc drinkt en soms een fles leeg 130 cc.
Onze kleine meid is nu 14 weken.

Veel succes, het is en blijft erg lastig.

Bella

Terug
Bovenaan