Help, van bv naar flesvoeding

Hoi, om verschillende redenen wil ik in een vlot tempo de bv afbouwen. Nu weet ik dat het per voeding moet, in stapjes etc. etc. Wat ik alleen nergens kan vinden hoe dat ik van bv op aanvraag, dus zeer onregelmatig patroon, kom naar 5 regelmatige flesvoedingen per dag. Hoe doe ik dat? De bv is nu gemiddeld tussen de 6 en 8 per dag. Hoeveel geef ik dan in een flesje als ik een voeding vervang? Iemand tips? Caspar is vandaag precies 8 weken en woog ruim een week geleden 4.430. Dus ik denk inmiddels circa 4.700.

Ik zou gewoon direct om en om doen, dan kun je kijken hoelaat hij zelf weer komt, dus bij voorkeur de eerste voeding de borst geven, volgende keer als hij zich meld een fles, dan weer borst, fles enz, dit een paar dagen doen en dan kies je een ´borstmoment uit midden op de dag die vervang je dan door een fles.
De volgende dag nog 1, dan ben je er met een week misschien 2 vanaf!
Je kunt iig de ochtend´borst´ het beste als laatste laten vallen!!
Succes

Hey,

Ik ben sinds woensdag bezig om af te bouwen en geef nu nog 2 bv en de andere 3 fv. Morgen laat ik nog een bv vallen zodat alleen de ochtend nog overblijft. Deze wil ik nog blijven doen totdat ik weer ga werken, vind dit gezellig zo in bed.
Op de pakken fv staat precies hoeveel je nodig hebt. Ik doe nu 150 water en 5 schepjes. Lise woog vorige keer 4150 kilo. En de flesjes drinkt ze lekker leeg.
Anders gewoon het cb bellen. Succes!

Kijk wel uit dat als je te snel wilt afbouwen, zoals ik deed, dat je geen borstontsteking krijgt. Want dat is echt pijnlijk en echt een paar dagen hele hoge koorts, 39,8. Succes!

Daar zaten wij ook een beetje mee, wij zaten op 6-7 bv per dag. Maar zijn maar gewoon begonnen de voeding vroeg op de avond te vervangen. Dat 3 dagen lang. Toen de 2e van de dag ook 3 dagen lang. En toen zaten we op 6 voedingen. Toen de 3e van de dag, zaten we gelijk op 5 voedingen. Je merkt dat ze langer op een fv kunnen dan op een bv. Nu gaan we vanaf morgen de laatste bv vervangen en dan als laatste de eerste bv en dan zijn we over.

En een tip voor als je borsten erg pijn gaan doen (bij mij de eerste dag waarop we weer een bv lieten vervallen): een klein beetje afkolven totdat de ergste spanning eraf is.

Succes!

Terug
Bovenaan