HELP! Vandaag gaat alles de mist in!

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Ik liep de afgelopen dagen echt al uit te kijken naar onze echo, die we morgenochtend zouden krijgen. Ik was weer ongerust, en was echt aan het aftellen. Nu bellen ze van de gyneacoloog dat het morgen niet kan. De gyn heeft een keizersnee op het programma staan. Dus moet ik volgende week maandag terugkomen. Natuurlijk weet ik dat je daar rekening mee moet houden, maar het is toch balen.

En daarbovenop kreeg ik vandaag nog meer slecht nieuws. Wij willen trouwen voor de wet, hier in Griekenland. Maar omdat ik Belgische ben moesten er eerst in Belgie een hele hoop papieren in orde worden gemaakt. Die kosten allemaal geld, die moeten dan nog eens officieel vertaald worden, enz. Met als gevolg dat mijn vader in Belgie 3 weken heen en weer heeft gelopen om ze zo snel mogelijk in orde te krijgen. Toen werden ze aangetekend opgestuurd naar de Belgische ambassade in Athene, omdat ze daar dan de officiele toestemmingsbrief moeten meegeven.
Maar nu heb ik gebeld omdat het zo lang duurde, en blijkt dat mijn papieren nooit zijn aangekomen!!! Blijkbaar zijn ze in de post verloren gegaan. Maar het ergste is nog wel, dat er een tijdsdruk op stond, we hebben nog 3 weken om te kunnen huwen want dan vertrekt mijn verloofde op een training van 3 maanden voor zijn job. Hij kan dan in de weekends wel eens thuiskomen, maar ze trouwen hier in het gemeentehuis enkel op donderdagvoormiddag. En tegen dat hij klaar is met zijn training zit ik al lang en breed in Belgie voor de laatste weken en de bevalling.
Ik kan nu wel janken, roepen, brullen.
Hormonen helpen nu ook niet mee.

Sorry voor mijn geklaag, ik weet dat er ergere dingen zijn

Zoooooo, wat vervelend zeg (en dat is een understatement). Ik zou zo 123 niet weten wat je nog meer kunt doen.

De papieren moeten dus opnieuw komen. Zou er echt geen andere manier zijn? Tegenwoordig met email fax scan. Zijn de grieken daar zo streng in? Hebben ze begrip voor je verhaal, is iemand bereid om een stap harder te lopen bij de ambassade of gemeente?

Bij de ambassade zullen ze dit toch vaker tegenkomen? Misschien is daar iemand genegen om je te helpen.

Jammer dat je niet naar je echo kunt en tot maandag moet wachten. Vertrouw op je gevoel, je weet heus wel dat het goed zit. Het is spijtig dat er iemand tussendoor komt, maar heb inderdaad vertrouwen.

Probeer niet te veel te stressen. Ik neem aan dat je alles voor de geboorte van je kindje in orde wil hebben, maar als het niet lukt probeer het dan relatief te zien, je kindje is het allerblijste met liefde van zijn papa en mama

sterkte meid

liefs
talke

jeetje das balen zeg!!!! zou ook niet weten wat je nog zou kunnen doen, meid ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat goed komt en zoals Talke al zei ,het gaat goed komen en probeer lekker rustig te blijven sterkte meid.
groetjes &liefs linda

Hey meiden,

Bedankt voor jullie steun. Ik zal inderdaad gewoon terug opnieuw moeten beginnen, al wachten we daarmee wel tot maandag. De Post heeft gezegd dat ze zouden proberen uit te zoeken wat er mee gebeurd is. Maar ik slaap tegenwoordig al zo slecht, omdat ik gewoon geen gemakkelijke houding kan vinden, en dan gaat deze stress er niet echt aan helpen. Ik denk ook dat het is, omdat ik al een paar dagen zo slecht slaap dat ik het nu allemaal veel erger inzie.
Ik vind het alleen ook erg dat mijn vader nu nog eens heel die rompslomp mag gaan doen.
Maar toch heel hard bedankt voor jullie reacties, dat doet me toch goed.

Heel veel knuffels, sita

hoi Sita,

wat een gedoe zeg!
ik hoop dat alles toch gaat lukken.

waar in Griekenland wonen jullie? wij willen over een paar jaar ook naar Griekenland verhuizen. we hebben net een stuk grond gekocht bij Githio.

groetjes Suzan

Hey Suzan,

Ik woon op Corfu, een Grieks eiland in de ionische zee. Het is hier niet groot, maar ik woon hier heel graag. Je voelt je hier nog echt veilig. Ik kijk er nu al naar uit om hier mijn kindje groot te brengen. Ver weg van drugs, onnodig geweld, en ook ver weg van de concurrentiemaatschappij. Hier kijken kinderen minder naar merken, gewoonweg, omdat je ze hier niet vind. Het enige waar kinderen hier soms in verwend zijn, is aandacht. Kinderen worden hier nog als zo een geschenk beschouwt, dat kinderen het vaak voor het zeggen hebben. Maar ik ben er zeker van dat met mijn Belgische manier van opvoeden, in deze omgeving, het een heel gelukkig maar hopelijk ook heel braaf kindje gaat worden.
Hahaha, wishfull thinking is allowed!!!
Waar in de buurt is Gothia?
En waarom wil jij hier komen wonen?

groetjes sita

hoi Sita,

wij willen bij Gythio in de buurt gaan wonen op de peloponnesos (v.a. Athene langs Sparti tot je bij de zee bent).
deze plek hebben we leren kennen via vrienden, die er een vakantiehuis hebben, waar wij ook gebruik van maken.
nadat we er een paar jaar op vakantie geweest waren begon het bij ons te kriebelen.
-we wonen in Amsterdam vastgoed is hier niet te betalen (voor ons)
-12 jaar oude kinderen kan je in onze "nette"buurt straal bezopen tegen komen
-de scholing is de laatste jaren erg achteruit gegaan in Nederland
-ik voel me niet zo thuis in ons klimmaat

ik heb inderdaad gezien dat Griekse kinderen nogal bazig kunnen zijn (vooral over hun moeder!!). en ook is het mij opgevallen dat ze erg weinig buiten spelen, maar dat kan op Corfu anders zijn.
ik weet zeker dat je een kindje in Griekenland met een flinke dosis nuchterheid een super opvoeding en jeugd kan geven.

als je het leuk vind om te mailen, mijn mail is: suzan@brilamsterdam.nl

groetjes Suzan

Terug
Bovenaan