Help verkeerde dag pil ingenomen?

<p>Ik ben drie maanden geleden bevallen met een keizersnede. Nu heb ik mijn tweede pilstrip afgemaakt. Maar ben ik nog niet ongesteld.. Ik bedenk nu dat ik de eerste strip op donderdag begon en deze tweede strip op woensdag. Is de strip dan onveilig? Ik vind het op google onduidelijk en heb de bijsluiter weg gegooid.</p>

Als je de eerste strip op donderdag bent begonnen, dan ben je er op woensdag mee gestopt. Je zou dan de week erop op donderdag weer je eerste pil moeten nemen. Je bent dus eigenlijk een dag te vroeg begonnen. Dat zou geen verschil moeten maken volgens mij. Ik begon wel vaker al na 3 dagen weer met de pil. Hij blijft veilig zolang je het maar niet te laat inneemt. En als je iedere dag rond het zelfde tijdstip inneemt.

Zoals CJS zegt heb je m 1 dag te vroeg ingenomen. Dat doe ik altijd! Ik begin altijd na 7 dagen weer met de pil, dus op donderdag stoppen is de week erop donderdag weer beginnen. Die stopt dan op woensdag en dan begin ik de week erop woensdag weer.

Dat is volkomen veilig hoor. Een dag eerder starten is prima, een dag te laat starten mag niet!

Ik word meestal 2 dagen na het stoppen van de pil ongesteld, maar soms ook pas na 6 dagen,als ik dus alweer bijna aan mn nieuwe strip begin. En afgelopen maand werd ik al ongesteld op de dag dat ik mn laatste pil slikte.. dus t is elke maand een beetje anders. Mijn keizersnede is 1.5 jaar terug en er is geen maand precies hetzelfde ;)

Na 2 maanden heeft je lichaam echt nog niet precies het juiste ritme opgepakt. Je word echt wel ongesteld! Het is in ieder geval helemaal veilig hoor, een dag eerder beginnen met de pil!

Terug
Bovenaan