Help: verkouden/griep

<p>Mijn man heeft me van de week aangestoken waardoor ik nu ook vanaf gister verkouden ben/griep heb. Ik hoest vooral veel, heb het benauwd en last van mijn keel. </p><p>Nu zat ik te googelen wat ik kan nemen om de keelpijn en hoest te minderen maar dat is vrijwel niks. Vanmiddag even langs de apotheek geweest maar die zegt ook dat ik verder geen hoestdrank oid mag.</p><p>Hebben jullie nog tips? Mag ik nou wel rooibosthee met een scheutje honing? En antaflu eucalyptus? </p><p>Alle tips zijn welkom! ??</p>

Hoi! 
Lastig he verkouden zijn en zwanger.. strepsils mag je niet, maar zover ik weet kan anti-flu geen kwaad. Verder mocht je ook last hebben van verstopte neus ed kan ik je zoutoplossing neusspray aanraden, dit mag wel:) misschien thijmsiroop ipv hoestdrank maar dat zou ik even uitzoeken.. verder rooibosthee kan geen kwaad en honing ook niet zolang je zwanger bent. wat ik zelf ook altijd die bij verkoudheid is bruistabletten vitamine c, daar knap je snel weer van op. 
Lekker rust nemen en hopelijk knap je snel weer op.

Bedankt! Ik twijfelde of honing mocht omdat het misschien gevaarlijk zou zijn voor de baby. Maar dat dus echt als ze het zelf neemt tot een jaar? 

Hoe toevallig! Ik wilde zojuist eenzelfde forum openen aangezien ik me, volgend mij, hetzelfde voel. Hoesten aan 1 stuk door. Overgeven door hoesten en ontzettende hoofdpijn daardoor. Begrijp dat uitrusten het beste medicijn is maar het voelt bijna als een ‘mannengriep’. Vooral dat hoesten door een kriebel is erg vervelend.
Aangezien apotheek vandaag dicht was ben ik naar Kruidvat geweest en ook zij geven aan dat je niets mag nemen. Heeft iemand nog andere tips?

Sterkte Jacky!

Hoi! Ik zit in bijna dezelfde situatie. Hoesten valt mee. Maar verkouden, niet normaal! Ik gebruik nu veel zoutoplossing. Al lijkt dat niet te helpen ? heb op internet gelezen dat je alle (of bijna alle) producten van VSM en a. Vogel wel mag gebruiken als je zwanger bent. Dat is allemaal homeopatisch. 
Ik ga zelf denk ik morgen maar even langs de Kruidvat kijken of ze iets anders hebben dan alleen zoutoplossing. Ik mis mn gewone neusspray enorm haha! 
Beterschap allemaal!

Hoi, 
de neusspray met xylometazoline mag je tijdens je gehele zwangerschap hooguit één week gebruiken. 
Dus mocht je neus helemaal dicht zitten, dan mag het wel. 
Ik heb zelf een kinderneusspray gebruikt. Minder werkzame stof, minder verstuivingen per keer maar wel adem ruimte. 
Beterschap! 

@Mauzy De apotheek zei je moet gewoon uitzieken? 
@pip Zoutoplossing helpt indd niet echt. Ik dacht dat je de andere neusspray even mocht gebruiken. Je zou eventueel ook de hap kunnen bellen voor advies.

Wat je wel mag gebruiken is b.v. Vicks vaporub. Trachitol mag je gewoon gebruiken voor de keelpijn.
Veder zou ik ook paracetamol nemen wat gewoon mag. 

Terug
Bovenaan